Luumun ja kirsikan kukan ero?

Täällä siis aivan ummikko uusi puutarhan omistaja. Ollaan ostettu rintamamiestalo, jossa pihassa on naapureiden mukaan EHKÄ luumua ja kirsikkaa (vuosikymmenien takaa). Nyt oletettu luumupuu on täydessä kukassa ja oletettu kirsikka pukkaa hyvin samannäköistä kukkaa (vasta muutama auki, muuten nupulla). Valkoisista kukista siis kyse ja kun yritin netistä tietoa etsiä, niin en kyllä nähnyt eroa noiden kukkien välillä.

Voisiko joku siis valaista, että miten tunnistan kukat/puut, vai pitääkö odottaa syksyyn, että saadaan satoa? Sitten uskon kyllä tunnistavani eron ;)

Rungosta/kuoresta ja lehtien muodosta ne kyllä erottaa, ja siihen silmä harjaantuu. Voisit käydä vaikka puutarhamyymälässä vilkaisemassa eroja niin voit todeta omin silmin. Mutta älä sorru heräteostoksiin, ei me muutkaan koskaan ikinä :slight_smile:

Ainakin minun pihapuissani, luumun kukka on kellertävämpi, ja kirsikan aivan loistavan valkoinen.

Minulla ei ole kirsikkapuuta,mutta kuvista olen saanut sen käsityksen ,
että kukat ovat vaaleanpunertavia.

…lisäksi kukkien koko on erilainen. Luumut ovat omassapihassa myös kukkiessaan isompi ja harvempi kukinnaltaan verrattaessa kirsikkaan!