Maalaukset, piirrokset ja vast

Huomasin ettei maalauksille ja vastaaville kädentaidoille ollut vielä omaa ketjua. Tässä nyt sellainen, ja heti alkuun siirrän tähän muutaman viestin toisesta ketjusta.

kuvaJoskus lupasin laittaa kuvia tauluista.kuvakuva

Kelolaudalle joskus kuvamaalattu

Kertakäyttöpaletille jäi maalia!kuva

Hienoja tauluja Mummuh, minäkin harrastan taulujen maalaamista!

Upeita töitä!

Tuosta viimeisestä värikkäästä näen aukeavan valossa hohtavan järven tai vastaavan aukean näkymän. Voisi olla vaikka pelto, mutta minun sielunmaisemassa se on järvi tai meri.

Tuo viiminen on minulla muisto Naavasta. Siihen peukalon reikään laitoin Naavan kuvan. Kuva on huono kun kehyksessä on lasi ja ilman salamaakaan ei onnistunut.

Nuo kehykset olen tehnyt itse vanhasta harmaasta riihenseinä laudasta. Noissa minun kuvissa vaan näyttää et ne olis kieroja. :frowning: Kyllä ne suoria oikeesti on.

Mä tykkään tuosta laiturikuvasta, siinä on jotakin sellaista, mitä on itse kokenut ja kaiholla muistelee :)

Värittelin äitienpäiväkortin, kun kaupasta löytyi tällänen värityskuvakortti. Tausta sai jäädä valkoiseksi kun käsi väsyi ja piti kiirehtiä postiin. Pahoittelen isoa kuvaa, tää rakeisti kaikki pienemmät, joita yritin frown.

kuva

Kiva kun avasitte kynän ja pensselin käyttäjillekin oman ryhmän.

Itse maalaan innokkaasti, esittelen tässä kolme työtäni.

Niityllä

kuva

Syysiloa

kuva

Kuresaaren linna

kuva

No nyt on jäänyt täällä käynti pitkään…
Osuinpa tähän osioon. Herättelen käyntiä seurassanne. Tässä muutama työ…
Satumaan taikaa…

Kurjenkanerva

Punatulkku.

Onko kukaan kokeillut Flower hammeringia :hammer:
Olis tarkotus tänään vasaralla paukutella ja jonkinsortin kortti pitäis syntyä.

En laittanut tätä kortti-ketjuun kun toi tekniikka toimii paperin (vesiväripaperi tai vastaava) lisäksi myös kankaalle.

Siirrän myöhemmin jos tuntuu et on väärässä ketjussa.

Jep :wave:t2: on mukavaa puuhaa. 
Kaikkein ”mehukkaimmat ja värikkäämmät” kasvit ja osat toimii parhaiten. 
Ihan täyttä voimaa ei tarvitse käyttää, kokeilemalla eri ”voimaa” niin näkee lopputuloksen.
Eri kasvit on erilaisia ja jos käyttää liikaa voimaa ne mössääntyy.
En tehnyt suunnitelmaa vaan lisäsin sitä mukaan mitä oli paperilla tilaa ja mitä kasveja oli.
Muistaakseni krassekukat antoivat hyvin väriä.
Huokoisesta paperista tuli hienoja kirjepapereita.
On myös kiva idea laittaa kuvakehykseen.
On olemassa erilaisia suihkepullossa olevia ”lakkoja” jotka säilyttävät värit ja estää kellertymistä jos esim.kehystää lopputuloksen.

Horsman kukka toimi hyvin. Ja kääpiösamettikukan terälehden väri  tarttui todella hyvin, aivan ylivoimaisesti parhaiten kaikista kokeilluista.

Tosi mukavaa puuhaa :kiss:

Nuu, muistanko väärin, mutta sinä kirjoitat käsin kirjeitä. Tee tuleviin kirjepaperia tuolla tekniikalla.
Jokunen painatus sinne tänne. Varmasti saaja on iloinen.
Ja on kivaa puuhaa.

Chali, onko sulla muistissa kasveja joiden väri hyvin tarttui ?  Krasseista puhuit et ne toimii.  Niitä mulla ei ole nyt kasvamassa.
Ite huomasin et oranssin kääpiösamettikukan terälehdet luovuttaa värin todella hyvin ja tasaisesti. Tulee kirkkaan keltainen.
Orvokki tuntuis luovuttavan värin hyvin ja tasaisesti, tosin vaan tumman sinisestä / lilasta nyt kokemusta.

Mitä muuta tulis mieleen ?

Nuu, esimerkkejä: samettikukat, orvokit, krasse, gerbera, petunia, begonia, liljat, pelargonia, daalia, niittykukat, saniaiset, erilaiset lehdet (puut, pensaat), risiinilehdet, erilaiset kellot…
Yleensä sellaiset terälehdet jotka ovat aavistuksen verran paksummat niin pysyvät paremmin muodossaan.
Ohuet terälehdet menee helposti mössöksi.
Älä unohda ruohoja ja heiniä. On kivan näköistä, pitempiä juovia jotka antavat ryhtiä. Värejä on monta.
Kun tuohon puuhaan alkaa, on hyvä mennä pihalle tai metsään ja kerätä ja kokeilla, värejä ja muotoja.
Mielikuvitus on rajana.

Kokeile myös yhdistämistä, painatuksen lisäksi yhdistellen kuivakukkia jos tekee esim kehystetyn taulun.
Esim Etupihalta 2023, valokuvakehykseen tai Terassikukat tai Meille muuttaneet…
Sellainen hauska oma juttu. Oma kokoelma jonka juttu tietää itse.

Akileijan lehdet on hyvän mallisia, en vain tiedä lähteekö väriä…