Maariankellolla (Ib)

Upea piha ja kovalla vauhdilla olet saanut pihan kukkimaan! Paljon erilaisia kasveja jo, oletko osan saanut siirrettyä vanhasta pihaste ettei ole kaikkea tarvinnut ostaa? :slight_smile: Täältä vaihdettuja? :slight_smile:

Maariankello, on sinileimu. Minäkin toin sen mukanani kun muutimme vanhasta kodistamme nykyiseen 7 vuotta sitten. Ihania tulppaaneja ja muita sinulla!!!

Kyllä on piha rakentunut vauhdilla!!

Kaunista. Mikä on tuo kirjava akankaali,( keskiviikko, 21. toukokuuta 2014 - klo 0. 43 (yli 20 tuntia sitten)) ylin kolmesta kuvasta? 

Sinulta puuttuu pihasta jotain, mitä minulla on paljon: JUOLAVEHNÄÄ!!!

Kiitoksia kehuista! Viime kesä oli aikaa sitä tehdä, kun meidän ei tarvinnut taloa rakentaa, niin oli aikaa keskittyä pihaan. Talon ympäriltä on vielä piha ihan raakile, kuten tuosta yhdestä kuvasta näkyi.  Sitä tässä väsätään pikkuhiljaa. Ja kasvimaata. Ja keittiöpuutarhaa. Ja muutamaa muuta pientä aluetta. Tuli tuota sepelialuetta liikaa. Siitä yritän nyt päästä eroon ja täyttää sen kasveilla.

Tuo minun mieheni on työhullu. Hänen avustuksellaan asiat etenevät tosi vauhdikkaasti. Ja yksi ystäväni oli myös kasveja istuttamassa ja muutenkin auttamassa.

Kaksi peräkärryllistä tuotiin vanhasta pihasta kasveja. Ei ole vielä montakaan täältä saatua kasvia, kun olen täällä vasta tämän vuoden puolella kirjoitellut. Siemeniä kyllä on runsaasti, joita nyt kesällä yritän laitta kylvöön. Sitten kerjäsin ystäviltä ja tuttavilta. Ostin netistä monenlaisia perennoja ja pensaita. Netin puutarhakaupat ovat muuten paljon edukkaampia kuin täällä Turussa päin nuo puutarhat.

Tuo akankaali on kerjätty tuttavalta , joka ei sen tarkemmin tiennyt, mikä se on. Mut hauskan näköinen.

Ja tosiaan juolavehnää ei ole kovinkaan paljon VIELÄ. Multa pitäis olla seulottua, mutta kyllä siinä rikkaruohot siemeniä on ihan hirveästi. Meille tuli kahdesta paikasta multaa ja valitettavasti vain yksi kuormallinen siitä toisesta paikasta, joka todella oli seulottua. Eilen tuli taas uusi kuorma, joka näyttäisi olevan tuota rikkaruohomultaa.

kuvakuvaTässä kahden päivään aikaansaannos. Mun keittiöpuutarha! Vielä on tilaa laajentaa, mutta luulen, etnisen jää nyt tuohon vaiheeseen. Tuohon oikealle puolelle tulee se mun kasvihuone. Toivottavasti saamme sen valmiiksi syksyyn mennessä.

Kivet  ovat muuten käytettyjä ja sain ne ilmaiseksi.

Vielä kun saisi taimet ja siemenet istutettua, niin voisi saada satoakin.

kuva

kuva

kuva

kuva

Tää on niinku mä!

kuvakuva

Tuo veronica gentianoides on ihanan herkkä.

kuva

Siperian akileija "Biedermeier". En oo ikinä näin ihanaa ja runsaasti kukkivaa akileijaa nähnyt. Kukkii tosi pitkään.

kuva

Kiva sininen parivaljakko. 

kuva

Orvokeista tyykkään tosi paljon!

kuva

Pikkuisia! Ohotan maruna nana ja pikkukäenkukka.

kuva

Pikkukullero jää muiden alle. Pitää ilmastoida sen juuria eli siirtää. Ainaista hommaa!

kuva

Corydalis craighton blue on aika veikeän näköinen.

kuva

Pehmytmesiheinä

kuva

Hopeamaruna leviää ihan mahdottomasti. Tuolla takana on, vaikka ei juurikaan näy, on tummalehtinen kimikki. Ajattelin, et ne sopivat värien puolesta hyvin yhteen. Tuo maruna on nyt levinnyt kaiikien vieressä olevien kasvien sekaan, vaikka pienen alun sitä viime kesänä laitoin tuohon. Mut tykkään silti siitä kovasti. Pitää taas jotain kasveja siirtää. Tuukille lähtee huomenna palanen tuosta.

kuva

Kuirjenpolvet on mun lempikukkia.

kuva

kuva

Nappileinikki on suloinen.

kuva

Punakellukka Double sunrise

kuva

Tähtiputki Ruby wedding

Yritän taas päivittää tänne muutaman kuvan. En ole vaan ehtinyt.  Aika menee noissa pihapuuhissa ja illalla ei jaksa. Mutta nyt yritän laittaa muutaman kuvan.

kuva

Väriminttu ja sinipallo-ohdake

kuva

Yleisnäkymää väriminttupenkin toisesta päästä katsottuna.

kuva

Ja hieman yksityiskohtia myös siitä penkistä.

kuva

Pehmytmesiheinä

kuva

Balkanin kellokki

kuva

Sinipiikkiputki ja joku Veronica ilmeisesti. Lappu hukassa. Ja punatähkäkin aloittelee kukintaa.

Hanhikki Arc en Ciel

kuva

kuva

Yleisnäkymää tuosta samasta penkistä toisesta suunnasta.

kuva