Maariankellolla (Ib)

kuva

kuva

Mäkikuisma

kuva

Veronica prostata näyttää ihan kellokukalta.

kuva

Musta-apila on sitten veikeän näköinen kaveri.

kuva

Joku Veronica tämäkin lienee.

kuva

Onko tämä keisaarin kruunu?

kuva

Tuo ritarinkannus kasvoi ihan hervottoman kokoiseksi.

kuva

Mikä lilja tämä on?

Nyt alkaa väsy painaa. Täytyy jatka seuraavalla kukkapenkillä myöhemmin.

Tosi kaunista, ja tommosen jälken varmaan uni maistuu :slight_smile:

heart kaikille kuville, miten hienosti pihasi on edistynyt ja niin nopeasti! Monta outoa kasvia taas huomasin, musta-apila...en ole kuullutkaan tuollaisesta hienoudesta!

Musta-apila on mullekin ihan vieras ollut. Viime kesänä sen jostain sain. Yhtään en tiedä, miten se käyttäytyy. Eli siementäkö ihan rutosti vai pysyykö maltillisesti aisoissa. Mutta katsotaan. Mutta hauskan näköinen kasvi.

Paljon peukkuja kaikille ihanille kuville heartheartheart . Todella nopeasti olet saanut ihanan kukkapaljouden puutarhaan  Tuo musta-apila on mulle aivan uusi tuttavuus, tosi hauskan näköinen. Jos siitä joskus siemeniä tai siementaimia löytyisi niin olen käsi ojossa jonkun kivan vaihtarin kanssa

Tässä pari kuva keittiöpuutarhasta.

kuva

kuva

Kaisaliisalle terkkuja! Hyvin on lähtenyt kasvuun.

Kylläpä on mahdottoman siistiä! Ei näy rikkoja :smiley:

Ne on varmaan just harattu ja helteet ovat ne kuivattaneet siihen mullan pinnalle. Meidän mullassa on nimittäin jumalattomasti 1-vuotisten rikkojen siemeniä. Mutta kyllä niitä on nypittykin!

Aivan upea keittiöpuutarha :slight_smile: ja niin siisti.

kuvakuvakuvaTässä kuvia mun pikkuiselta kasvimaalta. Syksyllä sitä saadaan laajennettua naapuriin päin.

kuva

Parsakaalit, kyssäkaalit ja kesäkurpitsat.

kuva

Lehtikaalit

Ennen kuin siirrytään seuaavaan kukkapenkkiin, niin tässä marskinlilja ja sen kaksi kukkavartta! Useita kertoja olen yrittänyt kasvattaa, mutta laihoin tuloksin. Nyt vihdoin olen onnistunut!

kuva

Tästä kukkapenkistä ovat seuraavat kuvat.

kuva

No höh! Epähuomiossa yön pimeinä tunteina olen laittanut tämän kuvan vahingossa tänne. Piti laittaa se akileja ketjuun. Sen saa siirtää sinne, jos joku valvoja tämän huomaa!

Kävin vastavierailulla galleriassasi. WAU! Mielettömän ihanasti kukkivat penkit ja ihania kasviuutuuksia ts.minulle vieraita… Mistä olet kasveja tilannut?

Kahdessa kohtaa luulen näkeväni oman lempikasvini, olet kirjoittaut joku veronica, mutta on loistosalvia eli salvia x sylvestris. Pääosin sinisiä, mutta tuo yksi on rosa, rosakönigen vai mikä se lajike nyt olikaan. Kukkii nopeasti ja komeasti uudelleen, kun sen leikkaa alas ekan kukinnan jälkeen (näihin aikoihin)

Kiitos Vilhelmi!

Hyvä, että korjaat virheet! Laput hukassa, niin saa vaan arvailla, mitä ne ovat. Salvia x sylvestris Blaukönigin se taitaa ollakin. Ainakin kuukkelin kuvien mukaan. Kiitos! Laitan heti lapun sinne. Täytyy tänne laittaa tunnistuspalstalle noita kuvia, eikä arvailla.

Olen joitain kasveja huutanut huutonetistä. Sitten olen tilannut Paratiisin taimitarhasta, Taimimoisiolta ja Harjunpään toimistolta. Hyviä kasveja ja mielestäni postikulujen kanssa tulee edullisemmaksi kuin ostaa jostain Kauppilasta tai Viherlassilalta. Turun seudun puutarhat ovat mahdottoman kalliita.

Maariankello, siirsin kuvan akileijasta akileija ketjuun niinkuin toiveesi oli :slight_smile: