Maissi: Koristemaissi, Zea mays var. japonica

J.anis,tuohon ei tule siemeniä, mulla ainakin tuon alapuolelle tulee lehtienhaaraan se maissintähkä, missä on ne siemenet, laitan kuvan.

Minun tähkäni on nätisti pullollaan, mutta lehtien suojaamana.
Mistä tiedän että tähkä on valmis poimittavaksi ja siementen pelastamiseen ?
Muuttuuko tuo "hiusten" väri siinä tähkässä ? (eli nuo vaalenpunaiset tuossa kuvassa)

On muuten niin nätti, että haluaisin tuon myöskin ensi vuonna.

Lillifi, mulla tuon punaisen tupsaleen väri on jo vaihtunut melkein mustaksi.

Odotan pitkälle syksyyn, mutta otan tähkän pois ennen ensimmäisiä pakkasia, yleensä siemenet on silloin kypsiä.