Mardun pihalta

Jospa minäkin rohkenisin laittaa omia näpsäyksiä tänne...  hyvien vinkkien toivossa tietenkin silmän isku

Tässäpä kaverukset...

Kärryllinen krasseja. Tosin parhaat päivät alkaa jo olla ohi. Niitä meillä kasvaa ympäri pihaa kun täyttävät mukavasti nuo paikat, jotka ei vielä ole saaneet pitkäikäisempiä asukkeja ja ovat niin helppoja kasvattaa.

Pioniunikot jäivät tosi mini-versioiksi, mutta kukkivat kyllä nekin. Tässä vasta nupullaan.

Tässä mun ihan itse (hieman ylpeyttä äänessä...) siemenestä kasvattamat jättiläiset, koristekurpitsa ja köynnöskrassi. Tosin ei nyt ihan noin paljon olisi tarvinut kasvaa, sillä penkissä kasvaisi muutakin! Ja mitä tästä opin... pikkusen jos miettis mihin pienen ja viattoman näköisen kurpitsantaimen istuttais. No, tää oli mun ensimmäinen kontakti kurpitsaan ja keväällä ei oikein ollu muita paikkoja mihin sen lykkää.
Onpahan meidän pihassa ainakin joku kasvi rehevän näköinen naurua

Syysleimut kukassa.

Tässä meidän grilli.
Oli muuten nopea kasata ja kyllä siinä makkarat paistuu ja kalat savustaa.

Tämä kärhö kasvaa ruukussa. Millonkas se pitäis siirtää maahan, jos vaikka sais sen talvehtimaan.

Kaukasiantörmänkukka

Lasten kylvökset.

Mardu aivan ihana katsoa pihakuvia, kaunista ja herkkää. Voi kuinka soma ja
kivannäköinen grilli, tällainen omatekemä on tosi persoonallinen.
Kaukasiantörmänkukalla on mun lempiväri, tätä pitää saada.
naurua
kesäheinä tahtoo nähdä lisää kuvia....

Kiitos kesäheinä! Juu, ton grillin piti olla alkuun sellainen väliaikaisratkaisu, mutta jää todennäköisesti olemaan kun kuitenkin pelittää ihan hyvin.
Mä yritän kerätä siitä kaukasiantörmänkukasta siemenet, jos vaikka haluat kokeilla...

lähetin hlöä sinulle Mardu, olisi mieluisia hymy.

Tuo käryllinen krasseja on minusta erityisen nätin näköinen ja varsinkin juuri tuossa paikassa. Kallio erottaa sen taustasta kivasti. Söpö on myös ekan kuvan pikkuheppu

Minäkin tykkäsin niistä krassikärryistä  Ja sitten tihrustin sitä grilliä, sillä meilläkin nousi tänä kesänä esiin savustustarve ja tuumasin että tuolla puugrillissä se onnistuisi. Onko tuo pönttö ostettu vai itsetehty?

Kiitos kiitos!
Savustuspönttö on tehty itse. Ja on ollu kyllä ihan toimiva peli. Meillä on innokkaita kalamiehiä ja kun saaliista (oli se sitten millanen tahansa hymy) pitäisi aina tehdä jotakin syömistä niin tuo savustaminen on aika helppo konsti.

Grilli on hieno! Olisit laittanut kuvan tuonne grilli-osioon kun vinkkejä kyseltiin! Nuo muurikivet on nimittäin hyvä idis (myöhäistä tosin nyt...) Ainakin kestävät tulta.

Ovatko nuo päällä olevat kivilevyt paikallaan kesät talvet?

Mikä tuo ritilä on? Poltetaanko sen päällä tulta?

Aivan ihanan värinen kaukasiantörmänkukka! Samaa mieltä myös krassikärrystä kuin muutkin. Kaunis on ja oikeassa paikassa.

Sorry, en ole huomannut koko grilli-osioo, mutta sielähän tuon kuvan paikka olisikin ollut. Pitää se sinne jatkoksi vaikka laittaa. Grilli on kyhätty vasta tänä keväänä, mutta tarkoitus olisi jättää kivilevyt paikalleen talveksi. Vasemmalla puolella ala-arinalla poltellaan puut ja sen ohuen ritilän (kuvassa oikealla puolella) päällä sitten grillaillaan. Ne on kaikki liikuteltavia osia, joten paikkoja vaihdellaan tarpeen mukaan.

Postisi ilahdutti kovasti kaukasiantörmänkukka ja aivan ihana ylläri kukkapussi tulivat tänään ja kiva kiva kortti, olit nähnyt niin paljon vaivaa, muistan sua vielä hymysydänkukkanen.

KIITOS MARDU JA AURINGONSÄTEITÄ MARDUN PIHALLE JA aurinko SYKSYYN!