Heidinkukka. Tämä matkusti viimekesänä pikkutaimena puutarhapuurtajan luota.
Kylläpä Heidinkukka on kaunis!
Onko tuo heidinkukka? oisko joku esikko?
Japaninesikko se taitaa olla
Esikkona ostin tuon viime syksynä. Nimilappukin on jossain tallessa. Pl:n nimitys tuolle oli purppura- tai punaesikko. Mardu, sinulta saatu upea juhannuspunospaju voi hyvin ja kerää kesävierailta kiitosta ja kehuja. Nypin latvat ja hellin ja hoivaan sitä. Kannan sitä aina sinne missä valokuvia otetaan, niin on jotain kaunista rekvisiittaa ikään kuin vahingossa siinä vierellä.
Mardu, sait minulta kyllä viime vuonna heidinkukkia, mutta eivät omanikaan tuolta näytä. Kukka on hiukan torvimainen ja lehti on leveämpi. Toivottavasto omasi ovat kuitenkin vielä hengissä, mutta ainakin minun omani ovat vielä kovin pieniä, ja luinkin jostain, että heidit tarvitsevat 2 v kun siemenestä kasvattaa. Omani tosin kukkivat keväällä, toivottavasti eivät näännyttäneet itseään kun ovat vielä niin kovin pieniä. Esikoita en ole voinut vahingossa laittaa, sillä viime vuonna en kasvattanut mitään esikoita.
Kiitokset korjauksesta tarkkaavaisille kanssapenttiläisille!
Purppuraesikoltahan tuo mun "heidinkukka" ihan selkeesti näyttää.
Mulla on vielä 3 ruukkua istuttamatta tätä samaa ja kaikissa lukee heidinkukka. Mitään hajua ei ole miten ovat meille joutuneet, kun mihkään en ole laittanut ylös et olisin esikkoa kylvänyt tai saanut. Mutta aivan ihanahan hän on ja mielelläni pihaani istuttelen. =) (nyt tää vaan ihmettelee, että missä ihmeessä ne heidinkukat sitten on...) penkissä on tosin vielä muutama taimi heidinkukan nimellä ja ovat kyllä tosi paljon pienempiä. Jospa ovat niitä oikeita! Pitää ottaa jossakin vaiheessa kuvaa lehdistä...
Tiarella
Tämä särkynyt on viime syksyn euron aletaimia.
Laitetaanpas akileijojen kuvia... Olen sekoitus pusseista siemeniä kylvänyt.
Pakko lisätä tähän oma akileijani kuva, mielestäni se on aivan uskomattoman kaunis, ei muistuta ollenkaan akileijaa, mutta on koska olen sen itse siemenistä laittanut
tämän ruusun kiikutin meille mummulasta. On ollut mun lempiruusu niin kauan kuin muistan. tuoksuu taivaalliselta ja kukkii ekaa kertaa meidän pihassa
Sitten hempeyksien jälkeen tälläinen värikkäämpi yhdistelmä... keijunkukka ja tulikellukka.
Meillä kun kasvit istutetaan sinne missä sattuu olemaan tilaa, vaikka nykyään yritän jo miettiä
vähän niitä oikeita kasvuolosuhteita (tätäkin tämä pentti tekee). Värit riitelee niin kovasti, että alkaa olla jo ihan hauska yhdistelmä.
kuva haalistaa tätä riitelyä aika reippaasti. Mutta ainakin nämä tulee huomatuksi =)
Tälläinen hellepäivä kuin tänään, on hyvä viettää sisällä tietsikan ääressä. Eipähän ainakaan nahka pala... joten jatketaan tätä kuvien laittoa.
tässäpä tämä tulikellukka