Oi miten paljon kauniita kukkia Mardulla.
Osaatko sanoa onko tarda täällä sivulla 4 sama kukka nimeltään kuin lummetulppaani?
Mulla on tämä sama, jos se avaa auringossa kukkansa ja menee aina iltaa / yötä kohden
nupulle kiinni.
Kiitti! En osaa sanoa onko lummetulppaani, mutta kyllä nuo mun tardat sulkeutuu yöksi.
Kiitos tiedosta, kyllä olen varma että se on sama. Kiva, että sain sen oikean nimen selville.
Mullakin karkulais-orvokit oli tulleet pihanurmikolle, josta ne kukkalapiolla siirsin kukkapurkkiin ja nyt ovat levinneet isoiksi ryppäiksi.
Niin kauniita kuvia, nämä ovat ilo silmille Mardu!
Tulipa kaufmanniana , lummetulppaani
Tulipa tarda, parvitulppaani
Kiitos kibuvitsi nyt olen taas viisaampi.
Kiitokset Kibulle! Onneksi meillä on täälä teitä enemmän tietäviä penttiläisiä, joilta saadaan tietoa. Mä olen oppinut täälä pentissä notkuessani ihan valtavasti. Ja puutarhakärpänen on puraissut kyllä pahemman kerran!
Tämän värisestä sammalleimusta tykkään eniten. Vielä kun sen saisi leviämään kämmenen kokoisesta pläntistä isommaksi
Lemmikkipuska
Eikös tämä ole joku päivänlilja? Ensimmäinen kukka kuitenkin...
Revonpapu kasvaa kallionkuopassa. ei näköjään paljon tarvi multaa kasvaakseen.
Ensimmäisestä talvesta selvinnyt levisia
Muutama tälläinen "oksa" kasvaa ja kukkii. Jospa noita "oksia" olisi ensivuonna jo enemmän.
Suikerovihma
Kullerosta tykkään tosi paljon.
Joku laukka.
Takanaan iso, melkein tyhjä penkki, joka tänäkesänä toivottavasti täyttyy kesäkukista
ja pikkuhiljaa saa pitkäikäisempiä asukkeja.
Tuppaa noita "tyhjiä" penkkejä meillä olemaan vielä aika pajon,
joten siksi nämä yksittäisten kukkien kuvat näyttää jotenkin niin paljon mukavilta ja reheviltä
Illakkoa. Tähän pitäisi saada tuoksu mukaan =)
Tulikellukkakin on päässyt jo kasvunalkuun ja mutaman kukankin tekee
Nyt vasta “eksyin” tännä Mardun pihaan. Ihania kukkia ja kuvia. Ihanalta näyttää tuo teidän kalliopatio.