Tässä on yks niistä keskeneräisistä rojekteista, vähän on saanut täytettä mutta ei mitään ruuhkaa vielä
Blomqvistin taimistolla kävin toivioretkellä ja mukavasti löyty kaikki mitä olin suunnitellu ja joku ylimääränenki... Vielä purppuraheisiangervo ja harmaamalvikit puuttuu. 
Ihana ihana ihana kurjenmiekka, kukkii ensimmäistä kertaa mun pihalla ja oon ihastunu tähän tosissaan ![]()

Mikäs kurjenmiekkakaunotar hän onkaan, kun kukka näyttää ensisilmäyksellä siperialaiselta mutta kun kasvutapa on pysty kuin saksalaisella?
OI, on tosiaan ihana IIRIS, sellainen joita kukkakaupassa leikkona käytetään. Itse olen ollut lapsesta saakka fani. Rippikuvassakin minulla oli muutama iiris-en missään nimessä halunnut tavallisia ruusuja vaan lempikukkiani ![]()
Hollanninkurjenmiekka “Blue” seisoo pakkauksen kyljessä, ostin nuo keväällä mitään kurjenmiekoista tietämättä ja tuokin nimike piti luntata kun en muistanu
Onko tuttu? Mulle ei ( vielä ) sano mitään tuo nimi.
ikinä kuullutkaan, pitääpä googlata lisää. Mitä olisikaan elämä ilman kuvahakua ![]()
Pentistäkin näytti löytyvän keskustelunpätkä edellä mainitusta. Pitäisi kaivaa syksyllä ylös, talvehtii huonosti Suomessa. Harmi jos näin, en kykene syksyisiin kaivuuhommiin…riittää kun rahtaa ruukkuja kellariin selkä viäränä.
Ääh, minäki hoksasin tuon pentin ketjun ja että huonosti talvehtii maassa : / Mulla tökkii kans tuommoset talvettamiset ja ylöskaivuut mutta pakko kai jos ens kesänäkin haluaa noista ihanuuksista nauttia.
Iirikset on ihania, mulla oli morsiuskimpussakin iiriksiä ja ukolla napinläpikukkana! Nyt mulla on niitä pihassa, tosin kaikki ei ole vielä kukkinu, kun on viime syksynä vasta istutettu, ehkäpä jo ensi kesänä sitten.
Marlene sulla kaunis piha ja näköjään kovasti intoa laittaa sitä!!
Voi kiitos Mustatulppaani! Intoa löytyy joo, joskus vähemmän mutta yleensä enemmän
Tämä pihan laitto on mulle henkireikä ja käyny tosi tärkeäks kun oon kotiäitinä muksujen kans vielä.
Minusta viiruhelpi on ihana vaikka sitä moititaan leviävyyden takia! Oon kyllä huomannu että sitä se todellakin tekee, siis leviää, mutta silti tykkään valtavasti, niin kiitollinen ja koristeellinen kasvatettava
Kiitos Kaisaliisalle viime kesäisistä juurenpalasista, nyt mulla on kuudessa paikassa mojovat puskat!
Kiva juttu!
Alun perin tuota viiruhelpiä oli meidän pihalla jäljellä yksi ainoa heinäyksilö. Muu kasvusto oli hävinnyt pihamullistusten yhteydessä. Tuota yhtä heinää lähdin sitten vaalimaan ![]()
Hieno piha tulossa. Puuhaa riittää:)Kiva katsella välillä, että jollakin muullakin on vasta puutarha alussa. Minäkin aloitin viime kesänä.
Kaunis kiitos Morsinko! Aina riittää puuhaa, kivaahan se on
Minustaki on mukava seurata semmosia pihoja täällä galleriassa mitä on vasta aloitettu laittamaan, näkee sen muutoksen ja voi “verrata” omiin hommiin. Että sunkin pihaa on jonninverran tullut tiirailtua =D
Juu, pihapuuhia ei voita mikään:D
Tänään kävin lisäilemässä perennavalikoimaani tiukalla 20 euron budjetilla. Meille muutti pari kuunliljaa ja pari siperiankurjenmiekkaa, kaunopunahattu, valkoinen syysleimu, sammalleimu ja rantavehnä. Paikatkin löytyi ja pääsivät multiin. Tämmösestä tulee hyvä mieli!
Tämä galleria on ollu ihan retuperällä mutta nyt aion käydä napsimassa kuvia pihalla, jospa sais ne piakkoin siirrettyä koneelle ja tänne.
Sanoista tekoihin
Kuvat on otettu yläkerran ikkunasta. Parhaiten näkyvillä oleva penkki on NIIN vaiheessa ![]()

No joo, ei se tuo omenapuunaluspenkkikään ihan näillä näppäimillä valmis oo. 
Uusin penkki, vaihdoin täpläleimun tilalle mun liljat kun olivat vähän turhan varjossa.
Ainoat auenneet liljankukat, muut on vielä tiukasti supussa. Mutta on nää ihania ![]()

Tuijan, kotkansiipien ja kirjovuohenputken vihreyttä, miellyttää mun silmää ![]()

Niskajumpan vuoro, notkistakaahan reippaasti vain sitä päänpidikettä jos haluatte tuoksuherneen nähä oikeassa kulmassa ![]()

Kamalan epätarkka kuva mutta tuo väri, ah!