Matalan terassin pohjan tuulettuminen?

(Terassit)

Olen tekemässä puuterassia (3x3m) maanpinnan tasolle. Olen kaivanut tukilaatoille ja runkolaudoille sopivan syvyisen tilan niin että terassilaudat asettuvat ympäröivän tuija-aidan mulloksen ja viereisen betonilaattaterassin tasoon. Koolikehikosta tulee terassilautojen rakoja lukuunottamatta umpinainen.
Umpinainen kehys helpottaa pohjarungon saamista tasaiseksi. Teen siis
tukilaudoista ympäryskehikon ja asennan sen sisälle 60cm välein
varsinaiset koolit.

Huoli on lähinnä pohjan tuulettuminen. Ainoa tuuletusreitti on terassilautojen noin 0.5cm raot. Riittääkö tämä?

Kehyksen sisällä olevien koolien alle jää kyllä raot, mutta rungon ympäryskehys on kiinni ympäröivässä maaperässä. Pohja on läpäisevää soraa ja juurimatto.

Eli siis tuuli ei pääse puhaltamaan sivusta päin terassin alle. Mahtaako muilla olla samanlaisia rakenteita ja onko ollut onkelmia kosteuden kanssa? Pitäisikö esim terassilautojen välejä kasvattaa aikomastani 5mm vaikka 10mm:iin?

Terveisin,

Terassimies

Meillä on maata vasten lautalattia taivasalla. Kyllä se kuivana pysyy melko hyvin, koska kosteus pääsee haihtumaan ylöspäin.

Vähän samansuuntainen tilanne minulla. Kysymyksessä kerrostalon maantasokerroksen ns. pihaparveke = tavallisen parvekkeen kokoinen ( 8 neliötä), yläkerran parvekkeen alapuolella sijaitseva alue. Savimaa, päällä soraa, jonka päällä betonilaatat. Nyt parvekkeeseen asennetaan 10 mm:n lasitus. Samalla laitan pohjalaattojen päälle painekyllästetyt + öljytyt puuritilät. Aion hiukan lämmittää ainakin silloin tällöin lasitettua terassia infrapuna- tms. lämmittimellä. Epäselvää: kannattaako betonilaattojen päälle, puuritilöiden alle laittaa jonkinsorttinen lämpö- tai kosteuseriste? Jos, niin mikähän olisi materiaali ja tekotapa? kiitos