Matkakuvia: Azorit

Täällä joku tai jotkut toivoivat vähän kuvia tuolta Azoreilta. Enisnnäkin, olin Sao Miquelin saarella ja asuin Ponta Delgadassa. Muita saaria on kahdeksan, mutta niille olisi päässyt tähän aikaan vuodesta vain lentäen.

Alkua sitten :

Kiertelimme ensin kaupunkia ja sen puistoja. Sattui olemaan oikein kaunis ja lämmin sää.

Olikohan tämä nyt se tulppaanipuu?

Azaleat kukkivat kaikkialla, niin puistoissa, pihoissa kuin tien varsilla.

ja valkoistakin azaleaa

Puiston maamerkkinä eräs tosi vanha ja iso puu. Olen siinä mittatikkuna.

hui, ompas iso puu tai sit tosi pikkuinen viherpeukalo =D

Tepastellaan puistoa eteenpäin.

Siellähän on Kliiviaa, otitkos siemeniä, vai oliko niitä valmiina?

Azaleat toosi isoina puskina.

voi juupelis kun olis tuollainen ilmasto...

ja tommonen azalea puska =D

Kliivioissa en nähnyt edes siemeniä, olikohan ne joku jo pominut tai sitten oli jo leikattu pois.

Nyt siirrytään toiseen ja vähän isompaan puistoon.

ja sielläkin iso puu

Sitten oli jokin keltakukkainen kasvi, jonka nimi jäi katsomatta.

Voi nähmä, tuonne kun joskus pääsisi käymään kieli ulkoa

Viherpeukalo!!! ;=))) Sinähän nopea olet! Minä vasta selvittelin niitä omia noin 742 kuvaani (niin ja se parin tunnin video päälle). Älkää säikähtäkö, en minä niillä kaikilla teitä aio kyllästää…:wink:

Se tulppaanipuu on se sellainen vähän kirkkaamman (oranssimman) punainen… jollei sitä sitten ole useampiakin versioita olemassa.

Miksi et tuonu mulle tuota puuta? Mahtavan upea ilmestys kaikkine lonketoisine juurineen!!

Tipilintu, siinä olis jo paikallinen tulli mennyt ihan seaisin, kun muutenkin olivat niin tarkkoja meidän matkakassista, tutkittiin ja nosteltiin, eikä vaan voitu keksiä syytä, millä saisi jäämään kasvit kotimaahansa.

Ne ajattelee ettet tule enää takaisin kun viet puoli valtakuntaa mennessäsi kotiin :smiley:

ja ryöppyävä bougainvillea.

Fogon tienoilla on kuumia lähteitä ja putous, jonka juurella vesi on mukavan lämmintä , +30 ja ruskeaa.

Tämän kuvan lähteen vesi on n. 100 asteista, eikä siinä tosiaankaan voi uida. Ottivat jotian näytteitä tms.

Caldeira Velha.

Ja täällä voi polskutella lämpimässä vedessä.

Ylläolevissa kuvissa siis Viherpeukalon takapihaa ensi kesänä!

Heh vaan jouluruusu, mistä vaan saisin sen kuuman lähteen, kylpijöitä varmaan löytyisi.

Jospa sitten jatkaisin näitä kuvia tänne.

Seuraava kohde oli Jardin Botanico, kasvitieteellinen puutarha n. 45 km:n päässä kaupungista. Menimme taksilla (30 €) ja tulimme bussilla ( 3,68 € /naama) . Magnoliat kukassa heti portilta päästyämme. Tai olikos siinä taas azaleoita ensin.