Ulkoapäin, ja leirialueelta.
Tuolta teimme päiväretken ihan huikeaan luolastoon, Cango caves.. Tässä googlekuvalinkki, laitan myöhemmin muutaman itse ottamankin kuvan. Nyt ollaan vasta loman alkupuolella, paljon on vielä jäljellä ;-)
Cango caves oli pelottavan kaunis kokemus. Ne olivat tippukiviluolia, yhteensä yli 700 metriä muodostuen 26 huoneesta. Luolasto menee hyvin syvälle maanalle. Pieni pakokauhun tunne tuli jossain vaiheessa, ja ulkoilma oli ihanaa luolaston jälkeen. Mutta kuinka kaunista siellä olikaan!
…upea toi teidän majoitus… huokaus
Olihan se melkoinen. Enpä ole ennen tuommoisessa ollut, ja tuskinpa enään toista kertaa elämässä koen.
Oudtshoornista matka jatkuin kahden päivän jälkeen eteenpäin bussilla kohti Etelä-Afrikan viinilaaksoja. Pitkän bussimatkan jälkeen saavuimme Stellenbocshin kaupunkiin, jossa yövyimme kaksi yötä. Kävimme vierailulla viinitilalla, maistelimme viinejä, söimme lounaan, ja nautimme maisemista.
Jostain bussimatkan varrelta.
Siinäpä, noiden tähän saakka ladattujen kuvien maailmassa, vierähti yksi viikko. Seuraavaksi mentiin bussilla takaisin Kapkaupunkiin, ja lennettiin koneella Etelä-Afrikan pohjoisempiin osiin, jossa vierähti se toinen viikko. Mutta se onkin jo toinen tarina, jota taidan jatkaa myöhemmin =)
Täällä Suomessa on kyllä pakko ajatella, että pieni on kaunista, kun muualla päin maailmaa tuntuu olevan niin suurta ja uljasta. En ole matkustellut neljännesvuosisataan (paitsi sen yhden Japanin matkan), mutta jos lähtisin, niin upeiden maisemien perään lähtisin. Upeat maisemat on todellista sielun ruokaa.
Just tuollaisen teltan olen nähnyt jossain afrikkaelokuvassa
MoonRiver, kyllä sulla on ollut hieno matka.
Olen samoilla linjoilla sinun kanssa Tuomipihlaja; upeat maisemat on todelllista sielunruokaa. Varmaankin moni puutarhailua harrastava erityisesti arvostaa kauniita maisemia.
Työkaveri kysyi tänään, että no, kerro nyt matkasta. Kokemuksia, tunnelmia, jne. Sanoin työkaverillekkin, etten pysty vielä. Olen ihan pökerryksissäni. Tämä matka oli ihan erilainen kuin kaikki aikaisemmat reissuni. Jotenkin tuntui, että oli kosketuksissa elämän alkulähteille ja äitimaahan. Tai jotain sellaista. Kerron enemmän, kun osaan jäsentää paremmin kokemani =) Mutta lisätään välillä muutama kuva.
Seuraavaksi palattiin takaisin Kapkaupunkiin (lukee kartassa saksaksi Kapstad), ja siitä 2 tunnin lento itärannikolle Durbaniin. Minulla ei ole kuvia Durbanista, sillä sieltä vain ajettiin 5 tuntia Pongolaan. Pongola sijaitsee 10 kilometriä Mosanbikin rajasta.
Tässä kuvia bussimatkan varrelta. Maisema on hyvin erilainen kuin eteläkärjessä.
Pongolastakaan minulla ei ole kuvia, sillä yövyimme siellä vain yhden yön. Tulimme illalla ja lähdimme aamulla. Majapaikka on erittäin viehättävä.
Pongolasta teimme pitkän pitkän 9 tunnin bussimatkan kohti Blyde River Kanioneita pohjoisessa. Tässä kuvia tuon pitkän bussimatkan varrelta.