Matkakuvia: Etelä-Afrikka

kuva

kuva

kuva

kuva

Pitkän ajomatkan jälkeen saavuimme Blyde River kanjoneille.

kuva

kuva

kuva

Yöksi menimme White River nimiseen kaupunkiin. Olin yksin hotellihuoneessani, joka oli niin iso, ettei toiselta reunalta näkynyt telkkaria. Mietin kummassa isossa sängyssä nukkuisin seuraavat kaksi yötä. kuva

Hotellin pihalla tepastelivat riikinkukot.

kuva

Seuraavana päivänä oli yksi reissun kohokohdista, safari Krugerin luonnonpuistoon. Jatkan niiden kuvien latailua myöhemmin.

Voi jumprahuitti! Kuinka tulit lähteneeksi tuollaiselle reissulle? Onnen tyttö olet.

Ystäväni Sveitsistä halusi lähteä Afrikkaan. Hän on jo vanhempi rouva, eikä uskaltanut lähteä yksin. Kysyi sähköpostilla, että haluanko lähteä hänen kaveriksi, hän maksaa kaiken. Reissu oli siis minulle ilmainen.

Seuraavana päivänä oli herätys aamuneljältä, sillä matka safarille lähti aamuviideltä. Ajoimme Krugerin luonnonpuistoalueelle, joka on kaiketi melkein Suomen kokoinen. Siellä kaikki eläimet ovat vapaana, ja ihmiset saavat liikkua vain autoilla. Menimme ajojeepeillä, joista sai otettua paljon hyviä kuvia. Oppaamme jeepissä sanoi, että eläimet näkevät autot vain liikkuvina kohteina, mutta vaikka kyseessä oli avojeeppi, eläimet eivät hahmota siitä ihmisiä. Eläimet tosiaan tulivat ihan jeeppien ympärille rauhassa. Opas sanoi, että jos yksikin meistä nousee ajoneuvosta silloin eläimet tunnistavat ihmisiksi, joitä pitävät vihollisina, ja pakenevat. Joka tapauksessa, nyt kuvia safarilta. Niitä on aika paljon. Kuvat ovat siis minun ottamia jeepistä.

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

Hyvin on ystäväsi seuransa valinnut, varmasti olet osannut nauttia kaikesta näkemästäsi.

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

Ystävät hyvät, nämä kuvat eivät ole mistään eläintarhasta, vaan luonnosta, siellä vapaana elävistä eläimistä. Ehkä nyt ymmärrätte vähän, miksi olen niin sanaton.

White Riverin hotelli

kuva

Katukuvaa Pretoriasta.

kuva

Jostain matkan varrelta, jossakin päin Etelä-Afrikkaa.

kuva

Summa summarum. Siinä se. Onhan noita kuvia paljon lisää, mutta tässä kaikki tärkeimmät. Olen vain sanaton. Kitikat kysyi aikaisemmin, että mikä oli erikoisinta. Kaikki. Etelä-Afrikka on ihan oma maailmansa. Kuvankaunista, erikoista, maanläheistä, upeaa. Huonona puolina rikollisuus. Kapkaupungissa hotelleja ympäröi sähköaidat,ja suurimmassa Kapkaupungin slummissa asui 2 miljoonaa ihmistä. Kuitenkin tämä matka oli elämää suurempi kokemus. En varmasti ikinä unohda sitä. Toivottavasti saitte maistaa kuvien myötä palan Etelä-Afrikaa mukanani.

Kiitos kuvista! Upeita eläinkuvia.

Kiitos tuhannesti että saimme olla matkalla mukana näiden upeiden kuvien välityksellä. (siulla on silmää kuvien ottoon)