Matkakuvia: Intia / Goa

Joulukuun alussa on monsuunikauden päättymisestä kulunut pari kuukautta ja luonto on vielä rehevä. Osa kasveista on Välimeren matkakohteista tuttuja, osa vieraampia. Kuvat on otettu lähinnä Calanguten ja Panjimin kaupungeissa. Suurin osa kukkivista kasveista on puita tai pensaita. Te(n)ho perustuu usein lehtien poikkeaviin väreihin.

Tämän kasvin kai kaikki tuntevat, kiinanruusu valkoisena…

…ja punaisena.

Ihmeköynnöksiä oli monenvärisiä.

Oranssi ihmeköynnös.

Ja sitten ehkä tavanomaisin väri.

Kauniit lehdet. Kuva on hotellin pihan istutuksista.

Lisää erikoisia lehtiä.

Punaista…

ja lisää punaista rehevyyttä.

Ja väri vaan tummenee.

Isolehtinen kasvi tekee kuuleman mukaan syötävän juuren.

Kukahan minä olen?

Entä minä sitten?

Aika erikoinen olen minäkin, vai kuinka?

Tämä sulokki paistatteli päivää Morjimin kilpikonnarannan hiekassa.

Tulikruunujakin Intiassa näkee.

Ja kaktuksia.

!

Näiden keltaisten kukkien myötä toivotan kaikille hienoa    kukkavuotta  ja hyvää jatkoa vastasyntyneelle, 6 tunnin ikäiselle  uudelle vuodelle 2012!

Kauniita kuvia, todella ihana lehtiväritys kuvassa 5.18! Ja oranssi ihmeköynös, vau! :slight_smile:

Enita, kaunista kukkavuotta myös Sinulle, laitappa lisää kuvia Calangutesta :slight_smile:

Tuo klo 5. 40 eka kukka taitaa olla Izora.

Izora? En ole edes kuullut moisesta. Satues, kiva kun tunnistit. Laitankin pyynnöstäsi heti yhden kuvan lisää. Hyvää uutta vuotta sinne synnyinpitäjään! 

Voisiko tämä olla lyijykukka? Näitä oli myös punaisena.

Kiitos vaan Enita toivotuksista  !

Tuo ei ole mielestäni lyijykukka, lyijykukassa on monta kukkaa samassa ‘‘kimpussa’’, eikä sitä taida olla punaisena…en ainakaan ole koskaan nähnyt.

Voisko se olla Punakatara eli punatalvio Catharanthus roseus, sitä on myös punaisena.

http://www.google.fi/search?q=Catharanthus+roseus&hl=fi&client=firefox-a&hs=o0h&rls=org.mozilla:fi:official&prmd=imvnsfdb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=smsAT8fbBdD74QTS-MmTCA&ved=0CCgQsAQ&biw=1600&bih=776

Kyllä se taitaa olla punakatara. Tässä punainen versio. Missä olet kehittynyt tuollaiseksi asiantuntijaksi, Satues?

Hahahhaa, vai asiantuntija, anna mun nauraa ;ö

Lyijykukkaa on ollut joskus itsellä ja noita on huonekasvikirjoissa ja matkoilla olen samoja kukkia katsellut…siinä mun tuntemukseni, joka on todella vähäinen ;(

Älä nyt vähättele, Satues, tunsithan sinä Izorankin.

Aina ei kukoistukseen tarvita edes maata.