Tupsua on siinä monenlaista, moonenlaista...
Lumpeet oli vähän vielä vaiheessa...
Näitä isoja kavereita oli useampia. Yritän markkeerata mittakaavaa...
Orkideat oli aika lailla vähemmistönä tässä puutarhassa.
Hidasta hommaa tämä kuvien laitto, koko päivä meinaa mennä. Nyt täytyy pitää vähän taukoa.
Loppuun vielä yksi puuvanhus joka tervehtii kävijöitä puutarhan sisäänkäynnin tuntumassa.
Kuukkelehdin tässä välillä reissulla nähtyjä kasviksia ja totesin että kotiin tuli raahattua muutama oksa hottentottiviikunaa (Carboprotus edulis) sekä mahdollisesti myös jääruohoa (Drosanthemum).
Ellei viimeksimainittu sitten kuitenkin osoittaudu oranssihelopäivikiksi (Lampranthus aurantiacus)
Ehdottamani rantaputki oli jossain nimetty osuvasti tyrskyputkeksi (Astydamia latifolia). En käy kiistämään.
Paulastiinan mystiseksi palleroiseksi ehdotan kapmaanluumua (Carissa microcarpa).
Matka jatkukoon vielä hetken aikaa...viimeisenä päivänä tehtiin vielä retki läheiselle La Gomeran saarelle.
Mielenkiintoinen paikka ja maisemat todella upeita:
Eräällä taukopaikalla selän takana näytti tältä...
Ja edessäpäin tältä:
Toisella pysähdyspaikalla seisoivat paikalliset Paavali & Pietari (näin ainakin opas heitä nimitti...)
Naapuripihan "pensasaita" teki minuun lähtemättömän vaikutuksen...rosmariinia! Nam, nam!
Kevään tuntua toi tämä kukkiva puu - nektariini.
Lopuksi vielä kurkistus Garajonayn kansallispuistoon. Ikiaikainen laurisilva-metsä sijaitsee n. 1300 m.n korkeudessa. Samoilla seuduilla kasvaa jopa kolmemetrisiä kellokanervia, valitettavasti niistä en saanut kuvaa. Kukinta oli juuri alkamaisillaan.
Mutta tämä se on varsinainen peikkometsä, melkein voi nähdä menninkäisten kurkistelevan puunrunkojen välistä...
Viimeisenä kuvana vihreä matto kutsuu väsynyttä vaeltajaa kellahtamaan ansaituille nokosille.
Kiitos ja näkemiin.
Kiitos!
Olipa kiva katsoa sinunkin kuviasi.
Vielä jäi näköjään nähtävää mahdolliselle uudellekin reissulle, onhan tuo peikkometsä käytävä joskus omin silmin katsomassa! Kirjekaveri kysyikin, josko tulisin lokakuussa kolmeksi viikoksi hoitamaan hänen kissojaan kun itse lähtee Saksaan, mutta kukas sitten hoitais taas mun kopukat, kissat ja koirat…
Onkos Hyrinän klo 12:53 kuva tästä samasta puskasta... :)
Sama kuva, entäs tämä?
Ja tätä en ollut laittanut matkakuviini.
Ehheeh...no johan noita nyt tulee, tutulta näyttää!
Ninmuuten paa sitte Paulastiina lämmintä päälle kun meet Gomeralle, siellä korkeuksissa ei ollu mikään lämmin - nimim. flunssa jyllää täälläkin...
Ja mulle ei ole tullut vielä mitään flunssaa, taisin säästyä siltä!
Mulla tuli jo reissussa lähtöpäivänä kurkku kipeäksi, ja tänään sitten iski tauti päälle. Teidelläkin oli helkutin kylmä ja kova tuuli silloin kun olimme siellä. Toppatakki toki päällä, mutta pitkät kalsarit olivat kotona.
Näinkin voi käydä, että tauti tulee vaikka kuinka siivosti koittaa elää; mulla ei siellä edes uikkarit kastuneet, ja kurkkukin ihan vaan miedosti.