Meelia, melia azedarach rukousnauhapuu on nimensä mukaisesti siemeninä käytetty rukousnauhoissa
Ihmeköynnös Bougainvillea on Etelä-amerikasta kotoisin ja tuotu Eurooppaan 1820.
Mastiksipistaasi voisi olla tässä punaisine marjoineen.
Araukaaria ja lämmitetyn uima-altaan kangaskatos merkillisine muotoineen.
Limoviikuna laji, hedelmä 1 cm kokoinen kypsyessään punastuu.
Tuulensuoja-aitaa monine lajeineen.
Opuntia ficus-indica antaa huoletonta näkösuojaa.
Opuntian hedelmiä.
Viljapeltoa ja kaiken kokenut traktori.
Rikkaruohona pelolla kasvoi keltaista onnenapilaa, kuten parkkipaikalla ja kaikkialla missä oli tyhjää tilaa.
mantelipuu topakassa kukassaan, persikan kukat olisivat punertavat ja aprikoosilla ihan valkoiset - olkoon tämä siis manteli.
Sitruuna kukkii ja tuoksui hyvältä. Puistoissa ja kadunvarressa kasvoi sitruunoita ja pomeransseja jotka kumpikin kestävät turistin hyökkäykset appelsiineja paremmin - näin tulkitsin ilmiötä.
Sitruunapuu notkui hedelmiä.
Pomeranssi maistuu todella kamalalle ja säilyy siis hyvin puussa. Ohi ajavalla taksikuskilla oli paljon puhuva ilme kun keräsin muutaman maahanpudonneen hedelmän mukaani ottaakseni siemenet talteen, vahingoniloisena kuvitteli minun syövän appelsiininä.
Viikunapuu kasvaa varjopuuna.
Saitkos maistaa sitruunaa suoraan puusta? Mä olin häämatkalla taannoin Dominikaanisessa ja siellä syötiin greippejä suoraan puusta. Oli aivan ihania, ei tietoakaan siitä kotimaassa havaittavasta kirpeydestä.
Johanneksenleipäpuu, jonka keskenään hyvin samankokoisia siemeniä on käytetty ennen painoina punnittaessa jakoliviä. Kuten jokainen nainen tetää, jalokivikaraatti on 0,205 grammaa.
Kypsiä johanneksenleipäpuun palkoja, näillä Johannes Kastaja ravitsi itseään erämaassa, siemenen ympärillä oleva tahmea kerros sisältää 50% sokeria.
Kiitokset kuvista, muistuupi mieleeni oma matkani samaan maahan vuonna 2003 ja 90-luvun alussa.
Jouluasetelmista tutunnäköistä marjaoksaa, nimeä en tunne.