Tämä kohde oli saatava oman otsikon alle. Tässä vähän esimakua niille, jotka eivät kohdetta tunne tai joilla Madeira on ollut suunnitelmissa. Kuvat eivät ole aivan tuoreita vaan vuodelta 2008, muistaakseni huhtikuulta. Itse olen lähdössä saarelle toista kertaa luultavasti vuoden sisällä
Jakaranda
Tulppanipuu (oranssi) ja jakaranda kaupunkimaisemassa
Tulppaanipuu
Puistoja
Gardenia
Kaupunkikuvaa
Bougainvilleaa
Luontoa levadoilta eli vuoriston kävelyreiteiltä
Tähän päättyy kuvatarinani Madeiralta, jatkakoon joku toinen omilla kuvillaan :). Itselläni oli ja on edelleen niin surkea kamera, että ei ollut mukana matkalla. Kaikki kuvat ovat appiukon ottamia.
Viime viikolla just etsin täältä Madeiran kuvia - olin kovin ihmeissäni kun ei löytynyt!
Olen monena vuonna selannut Madeiran matkaesitteitä netistä ja pähkäillyt mihin aikaan vuodesta olisi paras aika kasvillisuuden puolesta matka tehdä. Ihan varmasti vielä siellä käyn. Lisää kuvia ja matkavinkkejä, kiitos. Aika moni penttiläinen on varmaankin kukkasaarella käynyt
Hienoa! Madeira on upea!
Voisiko ne minunkin Madeirakuvat siirtää sieltä "Anian kuvista" tänne? En silloin osannut tehdä tällaista galleriaa.
Taidan minäkin ruveta muistelemaan vanhoja
Madeira oli minun unelmani ainakin kaksikymmentä vuotta. 1.6.2009 se unelma toteutui.
Juuri nyt on sopiva ajankohta muistella banaanipensasta.
Ja hikisiä kämmeniä Monteen menevässä köysiradassa.
Rantakatu
Jakaranda
Kivistä rakennetut rappuset olivat ihastuttavia.
Katukivetykset olivat mustaa laavakiveä ja valkoista kalkkikiveä, minä olin kuin Liisa ihmemaassa.
Kulman takana ihasteltavaa riitti aina vaan.
Joko te kohta kyllästytte?
Minulla on näitä paljon… paljon… paljon…
Funcalin reuna-alueella tämä katu jatkui kallion sisällä tunnelina. Noin puolimatkassa oli kalliossa onkalo jossa Atlantin tyrskyt velloivat.