Memulin pihasta ja kotoa (II)

Tämä on Elliotin saari. Täällä asui myös Elliotin tyttöystävä, joka menehtyi yhtenä talvena. Tosin Elliotkin on jo vanha ja rupsahtanut, kuten myös sillan ali kulkeva jokikin..

Osa suihkulähdettä, kiviä, kiviä, kiviä..kieli ulkoa

En malta olla laittamatta tätä pionin kuvaa, sillä odotettavissa on paljon kerrottuja vaalenpunaisia kukei. Vasemmalla on yksinkertainen puska, pienempi.

Kun katsoo tarkkaan, niin joissakin on kolme nupunalkua yhdessä varressa. Ei ennen ole ollut.

Viime lauantain hullunkohtaus-aita. Kuvista tuli kovin bliisut, liekö syy ukkosen ja kovan sateen?

toiselta suunnalta..

..ja vielä toiselta..

..olisko tämä jonkunnäköinen "lintula"

On sitten meinaan tosi kumman värisiä kuvei...
Tuonne kuusiaidan taakse jäi ruoholeikkurilla mentävä väylä. Voisin senkin kattaa myöhemmin, vaan ei sinne kukaan näe. Nurmikko ei kasva siellä kunnolla, kun tuo mänty varjostaa. Nuo kaikki istutukset on viime keväältä ja kasvavat toivon mukaan hurjaa vauhtia. Tuo japaninvaahtera on uusi mielenterveysostos.silmän isku (ei näy kuin hiven, jää noiden vuorenkilpien taakse toka kuvassa)

Kelloköynnös kasvaa hurjaa vauhtia, on jo melkein saavuttanut huipun. (Ja roskia jäänyt juurelle..)

(onpas pitkä kuva?)

Hauska ja kaunis tuli palloaidastakin niin kuin kaikki on kaunista puutarhassasi:)

Upea lopputulosoli "kohtaus"mikä hyvänsä sitten! Hyvä kiipeilyteline kasveille!

Kiitos, ajattelin ensin, että laitan siihen jalokärhön, mutta tulin siihen tulokseen, että ei tuo tarvitse mitään. Tykkään siitä ihan noin, ainakin toistaiseksi. Tosin mieleni muuttuu vähän väliä...
Neilikka -joku sellainen- kukassa, ja tykkään sen hopeisista lehdistä.

Ai niin, tässä lähempää eilinen hankinta, se japsi

Mulla on tätä kaalinlehteä vähän joka puolella.

Sitten kuva portin ulkopuolelta, ja kuten näkyy, niin aina unohdan leikata tämän puolen nurmikaistaleen! Tässä menee kävelytie ja kuusiaita kiertää koko tontin (voi vaikka pissiä pihalla, kukaan ei näe oho)

Memulilla on tavattoman kaunista, viimeisteltyä ja hyvinhoidettua!

Tuo “japsi” on mullakin ollut mielessä,vaan selviääkö talvesta täällä savikossa?

Noin minäkin ajattelin ensin, että menestyykö, mutta mitä sen sitten on väliä loppujen lopuksi? Hinkusin aina sitä ja siihen kaatui hankinta, kun puhuttiin että ei menesty ei menesty. Näyttää se selvinneen joillakin hengissä, miksei vaikka sitten sinulla ja minullakin?

kuvasin vielä tämän vasemmalla olevan "kuuperin", kun se kasvaa ja kasvaa vaan. Mikähän siitä loppujen lopuksi on tulossa? Oikealla ihan tavallisen kokoinen, kirjavalehtinen.

Penkille onkin jäänyt kurpitsa vielä istuttamatta, ei taida kasvaa siinä?

Tästä mäkitervakosta tulikin aika kaunis nyt kun on kukassa. Hankein sen viime kesänä ihan umpimähkään, ei siis ollut hajuakaan millainen siitä tulee. Kukat näkyy kauas.

Kiitos Miikokselle, tämän sain sinulta edellisellä t.v.tapahtumalla. Itsekään en tiennyt (taaskaan), mikä tämä oikein on, mutta kaunis on lehtien väri ja pikkuruiset kukatkin oli somat.

Voi hitsin pimpulat, tuo mun kissa on nyt seurannut taas kerran mua kaikkialle, niin että siihen kompastuu joka käänteessä. Tässä seuraava projekti jo aloitettu. Pitäisi tehdä koko talon sivulle hiukan mutkitteleva polku ja kiviä epämääräisesti reunoille ja jotain kasvia sinne tänne. Mutta kun mistä tähän hätään ottaa kiviä, soraakin pitäisi saada. Haenkos ämpäreittäin. Miksei mun autossa ole koukkua???surullinen

Minulla on siis sentään jo visio, kunhan vain joskus toteutuisi...
Ja taas tuo kissa!
Niin littikivistä polku (ei noista laatoista), vaan tarvitaan littikiviä, hiekkaa, soraa, pyöreitä kiviä...kieli ulkoa

Memuli, se nyt on sanomattakin selvää, että huomenna täällä on jo kuvia valmiista polusta ja littikivistä ja kasvitkin on suuria ja tuuheita pomppivaa naurua. Kyllä sä sitä vauhtia pistät menemään, että heikompia hirvittää. Ihanaa ja kaunista tulosta kyllä teet, on sulla sitä valvontaa!