Merkuriukselta (Ib)

Ja kiitos kaikille peukuttajille. Mukavaa, että ihmiset käyvät kuviani katselemassa.

Tässä komeanvärinen päivänlilja yhdessä jo haalistuneen liljan kanssa. Aluksi tuo lilja oli keltainen, sitten vaaleankeltainen ja nyt melkein valkoinen.

Tummanpunpvanliljajavaallilja

Tässä vaaleanpunaista liljaa.

vaalpun lijaa

Tästä sekamelskasta huomaa että kiiltoleimu kestää hellettä paremmin kuin syysleimu. Syysleimu on jo nyt vähän kuivahtaneen näköine, vaikka avasi kukkansa myöhemmin kuin kiiltoleimu.

sekalaista

Kiitos peukutuksista.

Matala orientallilja Maru. Tuntuu tykkäävän kuivasta kesästä, kun on nyt ihan terve. Viime vuonna oli ruskeita laikkuja.

Maru

Mulla on Maruja useampia, mutta hajallaan pitkin penkin reunaa.

Ruusujen kukinta meni kovin nopeasti ohi. Hansaland jaksaa vielä kukkia.

hansaland jaksaa viela

Päivänliljoja on kukassa siellä täällä.

joku paivanlilja

Kiitoksia peukuista. Olen käynyt vähän laiskaksi kuvaamaan.

Vielä pari kuvaa Maru-liljoista. Se on kiva että kukkii mataluudestaan huolimatta myöhemmin kuin värililjat, orientaali kun on.

3 Marua

Maruja

Sentäs joku komeammanvärinenkin päivänlilja suostuu lopulta kukkimaan. Tämä on aika tulinen ilmestys. Nimi on tietenkin jo unohtunut.

tulinen paivnalilja

Hei Merkurius,
Pihallani kukkii samannäköinen tulinen päivänlilja nimellä ‘‘Crimson Pirate’’. Olin iloisesti yllättynyt kukan upeasta väristä. Väri toistuu kuvassasi hyvin.

Kiitti, Queen. Itse just Hoyabellalle totesin että kai tuokin on Crimson Pirate, vaikka ei ole yhtä tumma kuin toisessa paikassa kasvava, jota olen Crimson Piratena pitänyt.

Ja kiitos kaikille peukuista.

Tätä olen alun perin pitänyt Crimson Piratena. Aika kapeat terälehdet ja tumma väri.

alkup Crimson Pirate

Nyt kukkii myös tämmöinen. Muuten samantapainen ja tumma värikin, mutta leveämmät terälehdet.

onko Crimson Pirate

Notta ota niistä selvä. Mutta nättii on kumminnii.

Aina vaan lisää kauniita liljoja. Minä tykkään liljoista ne on niitä komeimpia kukkia mitä voi olla. Ja onneksi ei liljakukotkaan ole tänä kesänä olleet riesana.

Kiitos, Morsinko, ja kaikki peukuttaneet. Minä tykkään kovasti niin liljoista kuin päovänliljoista. Tänä kesänä vaan orientaalitkin kukki liian aikaisin. Nyt ei pihalla ole enää paljon mitään kukintaa.