Merkuriukselta (Ib)

Muakin harmittaa kun kaikki on kukkinut niin aikaisin ja nopeasti. Liljoistakin on vain muutamat rippeet jäljellä. Eihän mulla sitäpaitsi edes paljon niitä vielä olekaan.

Tässä kevättä ootellessa kattelin galleriani läpi ja tuli olo että kyllä mua on siunattu kun olen saanut iloita kaikista näistä ihanista kukista. Ja toivon mukaan pian saan taas. :slight_smile:

No nyt se alkaa. Kevätkurjenmiekkoja kukassa.

kevatkurjenmiekka

kevatkurjenmiekatuusinta

Ja joku krookuskin jo ehti kukkaan.

eka krookus

raitakrookuksia

Mutta perheomenapuuparka on saanut pahasti siipeensä.

pahasti syoty omppupuu

Kiva, täällä on jo käynyt vierailijoita. Kiitos peukutuksista!

Vähän lisää kevätkukkakuvia. Pupuja olen koettanut häätää maustamalla krookukset pippureilla. Iirikset ei niille kelpaa. Olisko krookusten pinnan epätasaisuus maustamisesta johtuvaa, tiedä häntä. Kauempaa sitä ei huomaa.

liloja krookuksia

lisää kevätiiriksiä

Sinikeltaista.

sinikletaista

Aurinkoista.

auringonkeltaista

Kiitos peukuista. Nyt on krookuksia jo enemmän, mutta ovat häkin sisällä omenapuun alla. Mietin joko uskaltaisin ottaa jänissuojaverkon pois omppupuuparkani ympäriltä ja leikata syödyt ja katkenneet osat pois.

Ekat lummetulppaanitkin ovat jo avautuneet. Vähän pieniähän nuo ovat.

showwinner

keltaista ja punaista

Ihania väripilkkuja kevääseen!

Todella ihanat kevätkurjenmiekat sinulla. Ovatko etelä seinustalla kuin kukkivat jo ?

Kiitokset Myskimalva, Mäntykukka ja peukuttajat! Joo, kevätkurjenmiekat ovat etelän puolella melko lähellä seinää, tosi paahteisella paikalla. Se sopii kevätkurjenmiekoille. Lumi sulaa aikaisin ja ne kukkivat aikaisin, jopa ennen krookuksia. Ja kesällähän ne tykkäävät kuivuudesta.

Voi merkurius, sinulla kukkii jo ekat tulppaanitkin! Ja kevätkurjenmiekkasi ovat aivan ihania!!!

Kiitti, Anita! Etupihani vaan sattuu olemaan suoraan Etelään. Kesällä saa sitten kastella alvariinsa. Mutta näin keväällä se on mukava.

Etelään se on meilläkin, merkurius, mutta ei meillä vielä kuki tulppaanit. Pitäisiköhän hankkia noita varhaisia, ne on niin ihanan iloisia ja piristää näin talven jälkeen. No, tänä keväänä pitää vielä tyytyä ihailemaan niitä sinun pihallasi :slight_smile:

Suosittelen kyllä lummetulppaaneja. Ne ovat aikaisia ja aika varmoja. Monta vuotta ovat samat Showwinnerit nousseet, vaikkakin pikkuhiljaa pieneten. Eikä ne pieneniskään jos viittis laittaa jotain kanankakkaa. Mutta kun mä olen kamalan herkkä hajuille ja penkit on aivan oven vieressä ja keittiön ikkunan alla. Täytynee metsästää joku syksyllä laitettava hidasvaikutteinen lannoite. Kastelulannoite muutaman kerran keväällä ei oikein riitä tulppaaneille.

Jees! Mulla on noita vajaa 10kpl, nyt tiedän mitkä ne ovat kun näyttää olevan raidalliset lehdet

Entä maatunut hevonpee? Sehän ei haise, tuoreempanakaan.