Mesiriippa, Codonatanthus tambourine

(huonekasvit)

En nyt tiedä onko tämä erikoinen , mutta kun en löytänyt sille suomenkielistä nimeä, laitan tuon nimen tähän. Tietääkö kukaan nimeä ja onko vaikea kasvatettava ?  Olis tuolla kirpulla myytävänä , mutta kun en tiedä siitä mitään...kertokaa 

Tässä kuva

Codonanthe -nimellä löytyy vanhasta pentistä keskustelu, mesiriippa suomenkielinen nimi ja kukka näyttää samanlaiselta. Luulen, että saman kasvin pystykasvoinen muoto on tuo sinun kysymäsi???

Tällainen nimilista löytyi englanninkieliseltä sivulta ja viittaa tuohon sukulaisuuteen:

Codonanthe gracilis
Codonanthe ''Paula''
× Codonatanthus ''Golden Tambourine''
× Codonatanthus ''Sunset''
× Codonatanthus ''Tambourine''

Kiitos Inki, suotta laitoin sen tänne erikoisten kasvien paikalle, mutta laitettu mikä laitettu   

Tuollasen '''' tötterön'''' päällä se kasvaa sielläkin, kuin tuossa vanhalla palstalla....risupetterillä. Taidanpa sitten ostaa, kun ei ole mikään vaikea kasvatettava.

Mesiriippa on toistaiseksi vielä kaikissa sielun ja ruumiin voimissahymy. Kuolleen näköisistä oksista pukkaa kovasti uutta kasvua...onneksi en ehtinyt leikata niitä jo pois!

Dibley's- kimpan xCodonatanthus 'Tambourine' avasi ensimmäisen kukkansa. Söpö pikkuinen. Myös 'Golden tambourine' täynnä nuppuja, ja vanhempi iso mesiriippa. Että minä tykkään näistä.

Nuo on kivoja kun kukkivat pitkään. Mulla yhä tuo kukassa viime kevättalvelta ja lisää nuppuja pukkaa.

Tälläisen mesiriipan ostin tänään

....ja lähikuva kukasta, ihanan pilkullinen nielu

Ai Jadeliila on ostanu mesiriipan? Empä olis uskonu :wink:

Voi sun kanssas, itse kehotit sitä ostamaan =D Mulla mies sanoi eilen että se Naanan taitaa olla mukava ihminen, olen susta toitottanu tämän tästä, mä sanoin että Naanan on tosi huippu tyyppi =D

jadeliila…haluan nähdä kuvia sun kukka paljoudesta! on hienon näköinen mesiriippa!

No , laittelen kuvia tonne omaan galleriaan nyt viikonlopun aikana…ne ei oo sit kaksisessa kunnossa joten älä säikähdä

Älä ny liikaa sielä minua kehu, alakaa ihan nolottamaan allapäin

Ja mesiriipan oston ihmettelyhän oli silkkaa kettuilua...

Älä nolostu…huomasin kyllä kettuilusi =D