Ajattelin rohkaistua minäkin. Talo on valmistunut asuttavaan kuntoon -99 eikä ole kaikkialta edes vielä saanut maalia pintaan Alakerran lekaharkon pinnoitus on tekemättä. Pihaa ei olla pahemmin tehty, vasta viime vuonna aloitettu oikeasti ja hidasta on... Talo sijaitsee todella vanhassa hiekkamontussa Suuri mänty jouduttiin viime syksynä kaatamaan melkein keskeltä pihaa ja siitä laskimme 107 rengasta... Pihan pohja siis kauttaaltaan hiekkaa. Metsää on paljon ympärillä ja peltoa. Näin aluksi voisin laitella niitä karuimpia kuvia ja sitten joitain ihan kivoja yksityiskohtia Rohkeasti ehdotuksia kehiin jos mieleen tulee jotain. Niitä tarvitaan
Puutarha-apulainen....
Jep, apulainen.. 9 kk:n iästään huolimatta hyvin kätevä levittelemään KAIKKI ympäri pihaa ja syömään hanskat alle 5 minuutissa. Puuhastelee KAIKKEA mahdollista. Kantaa turkissaan ja tassuissaan mielettömät määrät hiekkaa sisälle
Komea apulainen kerrassaan!
Näkymä kuistilta, karua kerrassaan...
Juu komea on apulainen Ja reipas... Niinku pihasta näkyy... Hyvin pieni osa omia sotkuja. Koiran leluja ja puuhasteluja piha täys. Toistaiseksi
Kuistilla kaksi amppelia. Ekana tämän päivän löytö, joka on tosiaan iso ja rehevä.
Toisella puolella itse tekemäni viikon ikäinen viritys. Kevyt ja ilmava
Tässä aarteeni Jättimäinen sormustinkukka, joka on tehnyt 6 isoa sivuvartta ja muutamia pienempiä puskee `rungosta`. Aivan ihana.
Tälläinen myös löytyi vierestä
Miikos, mikä ihana vihreävalkoinen tuossa amppelissa on, siinä jossa on valkoiset kukat ?
Tässä näkymä kuistin oikealta puolelta. Paljon on sotkua kun olen siihen muutamana päivänä istutellut. Juuri sain köynnösruusun (Pohjantähti) maahan ja se saa luvan kiipeillä rinnettä ylös. Mehitähtiä ja maksaruohoja olen kivikon reunaan laittanut.
Turkistaninmaksaruoho. Varret hienon väriset!
(Katto?)mehitähti
satues, en muista Yritin sitä kysellä tuolla kesäkukka puolella muttei vastausta kuulunut. Tykkään itse siitä kovasti kun on tuollainen erikoinen ja hauska Täällä paikallisessa puutarhassa noita oli ja mielestäni niitä käytettiin paljon asetelmissa.
Mehitähdellä blingblingiä
Rinnettä sivusta päin. Tällä viikolla olen vasta tämän kanssa aloitellut. Kivien väleissä roskaa, aika hyvin saa käsin putsattua. Pari siperianunikkoa on samassa montussa silkkimarunan kanssa. Kiva kaivaminen tuossa kun on ihan pelkkää hiekkaa. Eipä ainakaan kasvit mätäne... Ja multaa menee... Kanervaa pukkaa yhdessä välissä.
Kiva käydä kuvavisiitillä pihallasi, kun kerran jo taimivaihdosta naamatuttujakin ollaan! Mehitähti blingbling-pedillä on hauska idea.. ja muutenkin tuo kivikkorinne on hauska nähdä vuodne-kahden päästä, kun pääsee kasvuvauhtiin.
Rakennustahtinne kuulostaa hyvinkin samanlaiselta kuin meillä: 99 aloitettiin täälläkin, mutta kuistit on edelleen vaiheessa, piharakennus ulkopuolelta viimeistelemättä (mm. syöksytorvet puuttuu) jne. Pihaa olen laitellut vähitellen ja itse suunnitellen, yritys ja erehdys menetelmällä.
Piha-apulaisesi on muuten suloinen, veijarin näköinen otus!
Kivasti keksitty käyttää tehosteita Mehitähtien kanssa, siistiä. Äskeisen viestin teksti ei kerinnyt mukaan, pätkiiii.
Variksenmarja, hiljaa hyvä tulee Älä välitä Kiiltomato, mullakin pätkii usein Noihin on kiva laitella erilaisia pohjia/reunoja/tehosteita. Käytän paljon katetta (ohuelti) ja katan myös männynkävyillä. Ne on ihan hauskoja.
Tuollainen samanlainen rinne löytyy myös etupihan vasemmalta puolelta Se on puolivarjon paikka ja tämä oikea puoli paahteinen. Kivasti saa erilaisia kasveja. Mutta hommaa riittää kun on muutakin kun nuo kaksi kivirinnettä
Tässä mun pihabonsai. Melkein jo säälittävän pieni mutta pidän tästä kauheasti! Kääpiöhopeakuusi on hän.
Kaunis pihabonsai...kuin satumaa!
Kiitos kesäheinä Tuo kasvaa todella hitaasti. En ole sitä itse leikellyt mitenkään. Se on aina ollut tuollainen pieni ja nätti
Talon pohjoispuolella tällainen lähinäkymä. Joku sammal ja sinilaakakataja `Blue carpet`
Sinipiikojen satumetsä...! Hieno kuva...
Miikoksen valkoinen kukka on kesäkynttilä kutsumanimeltään, virallista nimeä en tiedä.
No niin olikin kesäkynttilä "Kesäkynttilä eli Herrasväen kaura, kuuluu horsmakasveihin, kasvaa noin
100 cm:n korkuiseksi. Kukkii heinäkuusta hallantuloon valkoisin, hieman
vaaleanpunaiseen vivahtavin kukin. Saattaa talvehtia leutoina talvina!
Maa: Hyvin ojitettu, kevyehkö, lämpimähkö. Paikka: aurinkoinen ja
tuulilta suojattu. Taimiväli 40-50 cm. Kaunis sekä ryhmäkasvina että
leikkokukkana." Näin kirjoitti Sand vanhassa Pentissä. Sori Sand Gaura lindheimeri on nimi.