Mikä hoya?

Oletettavasti hoya mut mikä niistä?

Oisko se isoposliinikukka?

Ed. sivulla näytti olevan hyvin samanlainen. On sitten isoposlari :smiley:

Tämän nimilapun olen survonu johonkin minne se ei kuulu. Nii jotta mitä lappuun kirjotan?

Hoya combacta,

Kiitos * raapustaa äkkiä paperille* 

Onko tämä carnosa? Tässä on kapeammat ja pienemmät lehet, kun carnosassa, joka mulla kukkii ja on jo yli 10 v vanha. Tuo "pilkutus"  on kyllä saman näköistä. En tarkoita noita vesipisaroita. 

Noita vaaleita täpliä on todella monella posliinikukalla, ja niiden määrä vaihtelee samassa kasvissakin niin paljon, ettei niiden perusteella voi sanoa lajista yhtään mitään (Tai no, jos epäilee että oma kasvi on laji, jolla niitä ei missään oloissa ole, ja omassa kasvissa onkin täpliä, ei sitten ole se laji). En nyt ihan heti keksi tuosta mitään, miksi se ei voisi olla isoposliinikukka, mutta kukathan sen sitten varmistavat. Lajihan on hirveän muunteleva.

No lähinnä minua hämää lehden koko ja suipompi muoto verrattuna isoposliinikukkaan. Ei ole vielä kukkinu ja on paaaaljon hitaampi kasvamaan kuin carnosa.

Tuo hoyabellan carnosa on saman näköinen kuin minun kukassa oleva.

Enemmän se minusta meliflualtakin näyttää kuin carnosalta. Hiisi. Oon laittanu kukat vierekkäinkin ja ei ne kyllä oo lehistään samannäköiset eli ei jotenkin carnosaksi natsaa.

saisiko tunnistusapua? Mikä on posliinikukan nimi? Tämä on vuosia sitten saatu pienenä pistokkaana, nyt kukkii ensimmäisen kerran, oikein kiitettävän runsaasti

Ei tuo oo poslari, son tuoksuköynnös

Jadetsu kiitos tiedosta. Nyt on hyvä, kun kukalla on nimi

Mikähän tämä on?
kuva

Carnosa?

Taitaapi olla, on vain muutama hoya ja kiva olla nimet kuitenkin:)

Tässä oli puinen tikku jossa luki nimi mutta kun viime viikolla katsoin, pikku oli mädäntynyt ja nimi mennyt sen myötä. Sen nimi voisi löytyä jostain vanhemmasta keskustelusta mutta kun ei ole ajasta tietoa niin voisin joutua istumaan koko päivän koneella. Se ei onnistu. :crying: Lehdet on aika vaalean vihreät ja sen verran nukkaiset että vanhalla pullasutilla niitä välillä putsailen. Siinä ehkä piti olla vähän isommat kukat vai pitiköhän, ehkä punaiset. Loisteputki kellertää vähän, taaemmat lehdet on sateisessa luonnonvalossa.

Kuka se tämä mahtaa olla?

Oli lehtikasvustoltaan hyvin tiheä, ohuet oksat, melko varmasti vaalea kukinto jossa keskellä punaista.