Kiitos, minäpä korkkaan tämän. Mummu oli saanut tällaisen kasvin nimellä äidin syli, mikä tämä on ja voiko lisätä pistokkaista? Lehdet on hiukan karvaiset ja sellaiset kahisevat.
Kehtolehti. Voi lisätä noista lehdenreunoihin kasvavista pikkukasveista.
Kehtolehti, voi lisätä lehdistä.
Minä olen saanut kehtolehden perennana ja tänään “tiluksiani” tutkailessa olin näkevänäni jotta se oli selvinnyt talvesta. Voiko olla kyseessä sama kasvi???
On se.
Kässikäp hei! Tarkoitiko jotta perenna ja huonekasvi ovat samoja ja selviää täällä pohjoisessa??? ymmärsinkö väärin
Täällä on äskettäin ollut juttua perennoissa kehtolehdestä. Juu sama se on=) En osaa linkittää, mutta Tolmiea menziesii-haulla pitäisi löytyä perennoistakin.
muoks Eipäs ollutkaan, vaan Korpikellon ja paulastiinan kuvagallerioista löytyy kehtolehti-haullakin.
Kiitti Kässikäp. Sama rehu näyttää olevan. Vaihtarina saa joskus aikamoisia ylläreitä varsinkin kun olen näissä vielä noviisi.
Täällä tulee niin huikeasti juttua, että ei ole mitään mahdollisuutta seurata kuin vain muutamis saitteja ja niitäkin satunnaisesti.
Kyselin aikaisemmin tästä:
Kiitosksia kaikille vastauksista. Selvisi, että nämä ovat jonkun afrikkalaisen puun alkuja. Tällainen kasvaa esimerkiksi Korkeasaaren Afrikaasiassa.
Yritin Googlettaa tämmöistä liljaa
; mutta huonolla menestyksellä. Ostin sipuleita (8kpl), nimellä Hotten Tott lilja.
Onko jollkin tietoa ko kasvista?
Mä hokasin nuo sipulit kans ja ihmettelin ihan samaa…
Rusokaarililja, Cyrtanthus brachyscyphus. Tai ainakin vahvasti sinne päin
jahoolii, kiitos!!
Kyllä se todennäköisesti on se.
jOO elikkäs kasvin nimi hukassa : ) olen kovin ihastunut tähän kasviin niin helppo talvisin ku jää aina pelkkä multa ruukkuun! sitten keväällä kasvaa nopeasti kauniiksi :D mutta Tiedättekö nimeä?
Siinä kuva vielä lähemmin rungosta
Mukulapökkövehka, Amorphophallus rivieri. Uskoisin.
Juu -siinä tapauksessa että tekee pikkunöttösmukuloita noihin isoihin lehtihankoihin kyseessä on itupökkövehka.Minulla on mukulapökkövehkassa vähän tummempi tuo varsi ja itusellaisessa enemmän vaaleaa.
Hei, tarvitsisin apua tämän ao. viherkasvin tunnistamiseksi! Olisi mukava hoitaa kasvia mahdollisimman hyvin ja estää tällä hetkellä tapahtuva lehtien kupruileminen. Äitini, jolta kasvin sai kutsuu sitä aasin hännäksi, mutta sillä nimellä en ole löytänyt mitään tietoa...
kilpipiilea? sillä nimellä mä oon tuota saanut.
Eli kumpihan tuo pökkövehka siis on? Ja tuleeko siihen kukkia?? Luin jostain raadon hajuisesta kukasta… mullassa on paljon pieniä mukuloita ja tuon yhden varren lisäksi on pukannut mullasta pari pienempää!
Mikähän kasvi tässä mahtaa olla kyseessä? Äiti osti minulle jostain kaupasta joulun aikoihin sellaisen kukka-asetelman, jossa tämäkin oli. Kaikki muut ovat heittäneet veivinsä =) (olivat erilaisia joulukukkia), mutta tämä pikkuriikkinen "mätäs" jatkaa kasvuaan omassa purkissa. Olisi mukava saada sille nimi, niin tietäisin paremmin minkälaista hoitoa se vaatii.