Mitä valkoista traakkipuun lehdillä näkyy? Vai onko vain valokuva rakeinen? Ettei vaan ole villakilpikirvoja, kai kuva vain fuulaa
Kiitos vastauksista. en tiedä kasvin iästä mitään, mutta se on 270cm korkee, eli kai sillä ikää on jo? mutta varret silti tuota vihreetä…Ja noi pilkut tossa johtuu siitä että suihkutin siitä pölyt pois eli vesipisaroita ne.
Heh, niinpä tietenkin Oli niin epätarkka kuva että minä jo pelästyin
Komean kokoinen traakki, ne ovat kyllä suhteellisen nopeakasvuisia mutta kyllähän tuon korkuisella täytyy ikää olla jo useampi vuosi. Kaikki lajikkeet eivät tee ns. puumaista vartta lainkaan. Komea on!
Mikä kasvi ilmeisesti joku vehka
Mumi, oisko Aglaonema “Maria”? Näyttää niin kovin tutulta
Kyllä minun mielestä kun kuvia tutkiin sama näköinen on. Kiitos sinulle Miikos
Perinnekasveja tunteva! Osaisiko joku kertoa, mikä kasvi mahtaa olla kyseessä. Valitettavasti siitä ei ole kuvaa,
- kysymys on kasvista, joka äidilläni oli 30 vuotta sitten. Kasvin ulkoasu muistuttaa kliiviaa, eli samasta ryppäästä nousee vihreitä kaarevia lehtiä. Ovat kuitenkin hiukan kapeammat kuin kliiviassa, ehkä noin 3 cm leveys. Juurakollinen oli, ei sipulikasvi. Vanhempien kymmenvuotishääpäivänä teki kymmenen pientä valkoista kukkaa ikäänkuin terttuun (tulee mieleen hoyabellan kukat) ja kukat erittivät mettä, makeaa kirkasta nestettä. Aiti puhui mielestäni anopinkielestä, mutta siinähän lehdet sojottavat ylös?
Kuningatars, eihän se kriinumi (Hymenocallis littoralis) ole?
Äsh, lukinliljaa tarkoitin enkä kriinumia. Tieteellinen nimi oli päässä, suomalainen ei
sailasi, niin mäkin ensin luulin, mutta kukka on aivan erilainen. Ledet ja kasvutapa todellakin hyvin samanlainen. Eikös littoraliksessa ole kanssa iso kukka? Täytyypä katsoa googlella…
Eli tuossa äidin kasvissa yksittäisen kukan koko oli n. 1 cm x 1 cm, ja niitä oli tertussa 10 kpl. Kaikenkaikkiaan kukkatertun koko oli jotain 10 cm x jotain…lueskelin kukkakirjasta, että on olemassa anopinkieli, jossa lehdet kaartuu alaspäin, ja jolla voisi olla kellertävät kukat, mutta kuvaa ei ollut. Pitäisi saada jostain käsiin vanha kukkakirja. - Voihan olla, että muisti tekee mulle tepposet, mutta tällaiseksi kasvin muistan.
juu ei ole, kun siinä ei ollut kukkaputkea, ei ollut sipulikasvi.
Sansevieria, anopinkieli,
kuvaus kukasta sopisi jonkin sortin anopinkieleen, niitä on kymmeniä, ettei peräti satoja lajikkeita
kiitti vastauksista, juu, on sen pakko olla anopinkieli, kukkien perusteella juuri. Ne oli aika vaatimattomat. Ehkä joku sellainen anopinkielilaji oli silloin suosiossa…nythän tuntuu olevan tuota keltareunaa paljon.
Aah, kukkien koko todellakaan ei ole lukinliljaa vastaava.
Katselepa, löytyisikö täältä:
http://public.fotki.com/Grootscholten/plant-collections/sansevieria/
Tuo eka näyttää kovasti mustasilmäsusannalta…
nannja, löydät viestisi nyt täältä. Laitoin sinulle myös yksityisviestiä tulemaan
Mikähän vehka tämä on.On ollut mulla jo jonkun vuoden.
Malakanvehka?
Niinpä onkin, kävin kurkkimassa kuukkelista,kiitos. On muuten helppo kasvi,en ole kertakaan vaihtanut multaa niin vaan kasvaa.