Mikä kasvi tämä voisi olla? Kasvaa melko kovaa vartta, haaroittuu jonkin verran leikkauksella, mutta ei mitenkään voimakkaasti. Voi kasvaa isoksi. Sain tyttäreltä kaksi vartta, jotka ovat maljakossa. Latvaosat on laitettu suoraan multaan juurtumaan. Minulla ei ole aavistustakaan, ikä kasvi voisi olla kyseessä.
Tyyriä, vai onko se tyyria, voisi olla.
Hei! Olen uusi tällä palstalla, toivottavasti onnistuu nää viestit Tuo ensimmäinen kasvattaa noita hauskoja "pötkylöitä" ja lehdet on kolmen ryppäissä, katkeaa oksat tosi helposti. Ja toinen oisko joku saniainen, ostin kukkakaupasta mut ei myyjä tiennyt mikä kasvi on, kärsii ja kuivattaa lehtiä, tosin uuttakin pukkaa jo juuresta ja alut just sellaisia kuin saniaisessa…
Olisko toi saniainen jonkinsortin hiussaniainen(adiantum)?
No niin onkin, kiitos Lähdenkin heti etsimään sille sopivampaa paikkaa kun nyt löysin hoito-ohjeetkin
toi eka taitaa olla pennimuori, mutta sulla kasvaa se tosi oudosti
Minäkin tuota ekaa mietin pennimuoriksi, mutta alkoi tuo kasvutyyli hämätä, jotten enään ollutkaan kovin varma
Mikäs kasvutyylissä vikana? Siis nuo pötkylätkö vai? Mulla ei ennen ole ollut mitään muoreja niin en kyllä ymmärrä yhtään niiden päälle
Raksulilla saattas olla mehipolvi?
Siperontti, ainakin nuo pötkylät on kukintoja ja ehkä kun kuva on tuollain väärinpäin, niin näytti jotenkin hassulta, tai minusta
Ahaa :)Kiitos kaikille vastanneille, olette tosi nopeita
Bumblen kanssa samaaa mieltä, että raksulin kasvi on tyyriä.
PIPPURIKASVI?
Minulla on reilu vuosi sitten Kodin1:stä ostettu viherkasvi. Kasvi on jonkinlainen pippurikasvi, mutta en muistanut ottaa sen tarkempaa nimeä ylös. Kasvi on vaalenvihreä ja hieman alaspäin taipuvat ”oksat”. Oksat ovat kuitenkin pehmeät ja myöskin vaalenvihreät. Oksista lähtee paljon palkomaisia lehtiä. Lehdet ovat noin 3-7cm pitkät ja kun lehden taittaa poikki niin sisältä tulee nestettä. Osaisiko joku kertoa minulle tarkemmin, mistä kasvista on kyse? Voin laittaa kuvan sähköpostiin, jos joku haluaa.
Hernevillakko tai joku muu sentapainen villakko? Niissä kyllä varret roikkuu ihan vetelinä alas.
mai-lee,kiitos!http://www.google.fi/imgres?q=peperomia&hl=fi&sa=X&rlz=1C1ASUT_fiFI452FI452&biw=1366&bih=643&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=RFbJWruuOtQNdM:&imgrefurl=http://toptropicals.com/catalog/uid/Peperomia_sp.htm&docid=Vs0b1KLLuipU-M&imgurl=http://toptropicals.com/pics/garden/m1/list/Peperomia_ferreyrae_Happy_Bean10421.jpg&w=640&h=480&ei=BvVqT8i9IafN4QTqk7SKBg&zoom=1&iact=hc&vpx=1066&vpy=307&dur=6100&hovh=194&hovw=259&tx=179&ty=95&sig=101541517420701189140&page=1&tbnh=139&tbnw=186&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:11,s:0 Tuommoinen se on, muorinkukkia,juuri niin kuin sanoit!Kiitos.
Kiitos Jahoolii, Bumble ja Jadelila. Googletuksen jälkeen tulin siihen tulokseen, että kasvini on mehipolvi. Tyyrian lehdet on pyöreämmät kuin mehipolven ja suonet näkyy selvemmin. Mehipolvella selvästi suipot lehden kärjet. Siitä näkyi olevan myös variegata-muoto, joka kiinnostaisi.
Tuttavallani on tämmöinen kukka. Mikähän se mahtaa olla?
Hän oli saanut sen oksana joskus.
Tuliköynnös, columnea.