Mikä huonekasvi mahtaa olla kyseessä?

Millipii,en tiedä,mutta veikkaisin,olisko kyynelverenpisara,tämä on ihan arvaus,en ole koskaan kuullut tuota nimeä.

pallukka88, jos se on sipulikasvi niin saattaapi olla maatiaisamaryllis.

Tourangelle,en ole itsekään kuullut aiemmin,mutta Leena Arkion rakkaat vanhat huonekasvit tietää annansilmälle nimet tytön kyynel ja tytön silmä. Kasvi jota etsin on myynnissä huutonetissä eikä ole kuvaa eikä myyjä muista toista nimeä.Lehdet ovat kyllä begoniamaiset ja kukat vaaleanpunaiset. Toivottavasti joku tietää,tiedottomuuskin voi lisätä tuskaa!

Pieleen meni arvaus,no kiintoisaa tietää sitten mikä se on.

Huutonetissä on aika paljon kasveja/kukkia myynnissä,itse ostin mustanmerenruusun käpyjä keväällä.

Minä sain kesällä begonian pistokkaan joka oli nimeltään " kerrottu kyynel" Veikkaan että millipiin kukka on joku begonia.

Sain vaihdossa tämän pienilehtisen kasvin, joka lienee joku piilea. Lehden halkaisija noin 1 cm.  Mikä mahtaa olla laji?

HuonekasviMikähän tämä runsaasti siementävä huonekasvi on?

Nukkatyräkki, alias pahapoika.

Ja varsin myrkyllinenkin on.

Mikähän huonekasvi mahtaisi olla kyseessä? Lidlistä tälläinen lähti mukaan.

Tervehdys!

Alla kolme kuvaa, joiden tunnistamisessa tarvitsisin apua.

Kysymyksessä on äitini kasveja 60-luvulta ja alkuperäiset kuvat dioina.

Muistan äitini vauhkonneen Yönkuningattaren kukkimisesta, enkä oikein millään osaa amatöörinä uskotella itselleni minkään näistä olevan em. kasvin.

Kiitokset etukäteen!

Kuva 1

Kuva 2

Kuva 3

Eka vois olla Coelogyne cristata eli lumikuningatar ja kolomas nuokkupapinkaura

Lumikuningattaresta olen samaa mieltä. Coelogyneistä se on Suomessa perinteisin. Keskimmäinen on jokin brassia eli lukkikämmekkä, ts. orkidea sekin.

OK, kiitos nopeasta vastauksesta!

Niinpä näyttää olevan. Ehkä tuo Lumikuningatar on sotkenut lapsuuden ajatuksiani.

Muistaisin, että keskimmäinen kasvi aiheutti eniten ihailua. Muistan myös, että jonkun kukkimista ja valokuvausta valmisteltiin yöksi. Olen aina luulut sen oleen tuo kakkoskasvi ja luullut sitä Yönkuningattareksi. Nyt sitten jostain syystä googletin Yönkuningatarta ja nolostuin niin paljon, että päätin ryhtyä tänne kasvitieteilijöiden joukkoon aasinhattu päässä.

Tällä on kysytty jo aiemminkin ‘’ Äidin kyynel’’ nimistä vanhaa huonekasvia ja 
kyselen minäkin onko vieläkään kellään tietoa millainen se on?

Eikös se "äidin kyynel" tai "isoäidin kyynel" tai pelkkä "kyynel" oll se tuttu punainen tai valkoinen pikkubegonia, yksivuotinen kesäkukka, lie sitten myös huonekasvi, sitä en tiiä. 

Siis kesäbegonia. Vanhemmat ihmiset kyselee tuota annansilmänä. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Tuon annansilmän kyllä tunnen. En varmaan muuta nimeä ole edes kuullut.
Kiitos paljon vastanneille!

Ole hyvä 

Eikös tuo viimeinen ole papinkaura.