Ei mitään tietoa, mutta nimestä tuli mieleen aaroninparta.
No, en ole kuullut, ainu appelissa oleva “parta”, jonka tiedän, on Aaroninparta…
Ja vaarista tulee mieleen vaan vaarinkaktus.
Rönsylilja tuli mullekin mieleen, jossain olen kuullut sitä kutsuttavan myös “isännän syrjähypyksi”. Rönsyjen määrästä voipi kuulemma tarkastaa isännän syrjähyppyjen määrän.
Minullekin tuli mieleen - itse asiassa muistelen joskus esihistoriallisella ajalla kuulleenikin - aaroninpartaa kutsuttavan vaarinparraksi. Saatan toki olla väärässäkin…
Kyllä tietty kun ajattelee nimenomaan sitä aaroninparran kukkaa niin sen perusteella tulee eittämättä aaroninparta mieleen.
Minä muistan vaarinparraksi kutsutun semmoista harmaakarvaista kaktusta, mutta se ei ole kyllä amppelikasvi.
Eikös kaikki kasvit raikasta ilmaa? Eikös se ominaisuus perustu yhteyttämiseen. Sitä taustaa vasten voisi kuvitella, että mitä nopeampi kasvu sen paremmin se puhdistaa ilmaa?
Hei Sedu07, löydät nyt parrakkaan kysymyksesi täältä tunnistusketjusta jossa on jo muitakin samanoloisia kysymyksiä. Laitan sinulle vielä lisää neuvoja ja niksejä tuonne privaattipostiin, joka on ylempänä oikealla kirjautumiskohdan alla.
Kiitokset teille tietäjät ja Tarleena.Olen tiukasti sitä mieltä et tämä sivustokokonaisuus pitää sisällään muutaman “opintoviikon” ennen kuin oppii toimiin oikein. Jatkan opiskelua ja kysäisen oliko kyse Aaronin parrasta. Hyvää mieltä kaikille.
tokmannilta tarttui mukaan tämä kasvi/kukka.Latinan kielinen nimi on:Ficus elastica robusta,eli joku viikonako?Tässä kuva:
Kumiviikuna eli huonekumipuu.
Gummipuuhan se on
Kiitos tiedosta=)
Mikä kasvi olis kysessä tässä ihastuttavassa suojaruukussa ,oli ihan pakko ostaa oli niin ihana.
Raili-45 , voisko se olla sulka-aralia tai keisarinaralia , katsoppa googlella. Samanlaista on joskus tunnisteltu, itselläni on tuo ollut, mutta nyt jo mananmajoilla ;(
Sori,jostain syystä tuli kolmena kappaleena, siksi poistin.
Kiitos satues voipi se ollakkin ainakin vaikuttaa samanlaiselta.
Onkos tämä jokin leinikki , huonekasvi vai ulos laitettava ?
Kullero, uloshan se keväällä. Ainakin meidän kaupassa myytävien väitetään olevan talvenkestäviä. Lilasta en tiedä?
jaloleinikki, Ranunculus asiaticus