Mikä huonekasvi?

Kyllä leinikkiä veikkaisin

aivan. Missähän on pääni? Juuri tuota samaa rehua tilasin 30 kpl enkä silti saa oikeaa nimeä päähäni. Mää oon määly.

Juupa juu, jaloleinikkihän se näkyy olevan, minä jo vähän ihmettelin tuota nanikan kulleroa :wink: Kiitos teille tunnistuksesta Kibuvitsi ja Tipilintu ja nanikkakin saa kiitokset :wink:

Mulle on puutarhalla kerrottu, että tuo kestää -10°C

Juurakot kannattaa nostaa talveksi kellariin.

Jouluna kuvattu äidin ikkunalta, mikä tämä on?

Krysanteemi?

Kiitokset,ihan sillä sanalla kuukkelin kuvahaulla löytyi aivan vastaava.

Sain muutaman latvan ja juuret tulivat vesilasissa pian, kukkanuppujakin on. Tosi ahkera ja vaatimaton kun talvivalollakin kukkii.

Minä säilytin tuommoisen joskus kevättalvella hankitun krysanteemin kesään asti ja laitoin sen sitten maahan kukkapenkkiin kasvamaan. Kasvoikin melkoiseksi puskaksi, muttei kukkinut. Olisi voinut tietysti kaivella sen syksyllä sieltä maasta purkkiin ja katsoa mitä olisi tapahtunut....Olisikohan kukkinut?

Latvapistokkaat toimivat. Olisikohan tuo lyhyenpäivän kasvi ja valoisat kesäyöt sekoittivat sen? Mummon keittiössä on valot vain ruoka-aikoihin eli on tosi vähällä kukkinut koko talven.

Mummoilla on enemmän malttia noitten kasvien kans

Luulin, että omistaisin piikkityräkin, mutta tämä kasvi taitaa olla jokin muu - en ole varma onko edes tyräkki. Kukat ovat sormenkynnenkokoisia ja anilliininpunaisia, mutta voivat olla myös valkoisia. Tämä kasvi on tällä hetkellä n. 20 cm korkea. Varsi on puumainen ja siinä on terävähköjä piikkejä. Sattuisiko joku tietämään, mikä kasvi on kyseessä? :)

Eikös tämä ole piikkikruunu?

Samaa mieltä RitvaL:n kanssa, piikkikruunuhan se.

Ilmiselvä piikkikruunu

LovelyJoan, löydät viestisi vastauksineen nyt täältä. Laitoin sinulle tulemaan myös privaattipostia, vilkaisepa postiasi :slight_smile:

joo kyllä on ,mulla huonoja kokemuksia siitä pisti niin pahasti sormeen et piti lääkärissäkin käydä,sen koommin ei meillä sitä kukkaa oo enään ollu.eikä tule.

Euphorbia milii, piikkikruunu, tyräkkien sukua kuten joulutähtikin

Kiitos kaikille tunnistusavusta - nyt on kasville nimi :) Olen itsekin telonut sormeni noihin viheliäisiin piikkeihin, mutta kukat on suloisia ja tuntuu aika helposti kukkivan jopa minun käsittelyssä :)

Mikähän kasvi tästä kasvaa. En saanut käänettyä kuvaa oikein päin, mutta toivottavasti saatte selvän.