Marja-Liisa, tunnistuskysymyksesi (osaisiko joku tunnistaa?) löytyy nyt täältä. Laitoin sinulle tulemaan myös privaattiviestin, katsotko postiasi
Palmuvehkaa ehdotan
Mihinkähän sarjaan tämä kuuluu:Metrosideros thomasii. Tämäkin löytyi puutarhan
poistopöydältä 2,- Onko kenelläkään kokemusta?
Mummeli,googlasin,sun eka näyttäis olevan jokin myrttikasvi!
http://www.nccpg.com/Gloucestershire/plantweek7d.html tuossa ainakin kyseiseen kasviin linkki.
Jollain tiedolla kutsutaan englanninkielessä Uuden Seelannin joulupensaaksi. (liittyiskö kenties aikaan jolloin luonnossa kukkii?) En tiedä kasville kotimaista nimeä-nähnyt olen kasvitietteelisissä puutarhoissa kyllä aiemminkin tuon kasvin.
Tällä on liukkaat lehdet,suonet näkyy,kasvaa korkeutta hyvin.
Tämä on rypälemäinen,kasvaa korkeutta,lehdet ovat pikkuisia ja pyöreitä,ja mattapintaisia.
Tämä on jännä,ei kasva?suippomaiset lehdet,ja jännä muoto.minulla on 5 kasvia jotka haluaisin tunnistuttaa,kun en tiedä m,itä ne ovat=/
Tämä on karvamainen,tekee hyvin lehtiä.?
Tästä on vaikea sanoa,sori huono kuva.Lehdet ovat karvaisia,reunat ovat pientä saha laitaa.
Toivotar, löydät 5 eri tunnistuskysymystäsi nyt täältä yhden otsakkeen alta. Laitoin sinulle tulemaan asiasta myös privaattiviestin, katsotko postiasi.
Voisiko rypälemäinen,joissa on pikkuiset pyöreät lehdet,niin olla penninmuori,kun tuolla eka sivulla on niin saman näköinen kasvi?Tuo yläpuolella oleva onkin tunnistettu juoruksi,ja se karvainen voi olla santtu?niin epäiltiin=)
Pennimuori ei ole, mutta ei mulla muitakaan ideoita ole. Ovatko lehdet siis paksut ja pyöreät, kuten kuvassa vähän näyttää?
Edellisen sivun viimeisestä tulee mieleen oleanteri. Aika kovat lehdet?
Pennimuori se yksi ei minunkaan mielestäni ole, mutta kukinnastahan se viimeistään selviää onko kenties joku muu Peperomia (ja niitä on paljon), niinkuin saattaisi olla. Ja lehtien tuoksustakin voi hiukan päätellä jotakin.
Toivotar, arvauksia täältäkin, eka on tyyria.
Toka piilea, Pilea peperomioides..katso googlella,sitä sanotaan myös elefantinkorvaksi,päivänvarjoksi ja parasollipiileaksi.
Kolmannen nimeä en tiedä, vaikka se on itsellänikin ;)
Neljäs ehkä jokin liisankukka,kynttiläliisukka,Plectranthus...niitä on niin paljon.
Viides jokin juoru, onko yhtään violettiä varsissä tai lehdissä, jos on vois olla purppurajuoru tai sitten jokin muu juoru.
Kiitos,kiitos kaikille jotka tunnistivat!=)Nyt tiedän mitä minulla on.Mutta se rypälemäinen,niin siinä on kovat pyöreät kiiltävät lehdet,oisko se joku muori;D?
Kokeile googlettaa hakusanalla Peperomia photos. Sitten vaan vertailemaan...
Mikä on tämä valkokukkainen maksaruoho? Ilmeisesti luonnonvarainen, korkeutta karjahtelevat 2 senttiä korkeintaan ja kukka pieni, mitätön (?), mutta ihan puhtaan valkoiselta näyttää minusta.
Tämä on vissiin päivänhattu, mutta onko syys- vai kesä- vai jokin muu? Perenna vai yv?
Muistelen istuttaneeni keväällä 2008 siemenkylvöistä. Tänä vuonna en kuitenkaan. muoks: kesäpäivänhattu lukee siemenkylvölistassakin, mutta eikös se oli yv? Mitä se tänä vuonna tuossa tekisi kun ei viime vuonnakaan kukkinut? Onkohan pussissa voinut olla jotakin muuta?