Mikä huonekasvi?

Onkos tämä joku, siis oikea koristekasvi.?. Vaiko vain rikkis..Yllättäin löysin nurtsin reunalta tällaisen taimen.

Arvaus vain ,kurjenpolvi!

Nanikka, ainakin syyspäivänhattu on monivuotinen, itse en eroita noita, mutta nythän on syksy :wink:

Vuokkis en usko, että on rikkis, vois olla Irsan ehdottama kurjenpolvi, myös isollatähtiputkella on samantapainen lehti.

Kasvaako kumpaakaan lähistöllä, että ois siementänyt ?

Kesäpäivänhattu-siemenpussin päällä on samanlaisia kukkia kuin nanikalla, mutta minulle tuli kyllä pelkästään keltaisia. Kukkivat kuitenkin parhaillaan.

Yksivuotinen kesäpäivänhattu kukki minulla seuraavana kesänä, kun ei eka kesänä ehtinyt. Nanikan kesäpäivänhattu näyttää samanlaiselta.

Irsa, Satues, voi tietty ollakkin ihan oikea kasvi, kumpi vaan… Tässä tapauksessa voisin epäillä Isoatähtiputkea, sen kuihtuneita varsia kyllä kuskailtu tuosta yli, kun viety pois pihalta… Sillä periaatteella kyllä voisi alkaa löytymään römppeiköstä ties mitä… Täytyypi ottaa talteen ja ruukuttaa.

Kiitos satues, illis ja Jatuuli. Hän olkoon sitten kesäpäivänhattu vaikka kukkiikin syksyllä ja vasta toisena vuonna. Kukkiskohan ensi vuonnakin jos nyt leikkaisi kukat pois…

Tietäisiköhän tuota maksaruohoa kukaan?

Ihan kuin keltamaksaruoho valkoisella kukalla? Onkos nuita paljonkin erilaisia, minä ostin aiemmin kesällä jonkun “Aurea” keltamaksaruohon…

Nanika, luulenpa, että kyseessä on jo kukintansa lopettanut keltamaksaruoho ! ? t. kaisamaaria

Nanikka, kesäpäivänhattu saattaa siementäen joskus jäädä “asumaan” joksikin aikaa… mutta periaatteessa se todellakin on yksivuotinen. Maksaruoho sitten, valkokukkaisena tuon näköistä meillä mökillä kasvaa “pilvin pimein”, tosin kukinto on tiiviimpi rykelmä jo vanhoissa kasveissa - olisiko niistä siemenistä joskus alkunsa saanut???

Keltamaksaruohona sitä itsekin ensin pidin. Siirsin siitä palan mullan päälle, mutta kun en muista mihin. Yhdessä kohtaa mullassa kasvaa keltamaksaruohoa, mutta on eroa kuin yöllä ja päivällä tuohon kallion päällä kasvavaan. Toisaalta en muista ostaneeni/saaneeni keltamaksaruohoa mistään.

Tuo kallion päällä oleva ei ole koskaan kukkinut keltaisena, vaan valkoisena ja on paljon pienempää. Taidan tehdä toisen siirtokokeilun, jos siirros muuttuu keltamaksaruohoksi, niin sitten on sitä, mutta kasvaessaan pihissä paikassa pysyy valkoisena ja "mininä". Se on tontin alkuperäisasukas, siksi luulenkin, että se on luonnonvarainen.

Tuoksulehtikaktus tms ?

Kukkiiko se ja milloin?

Keltaruusu, “mikä kasvi”-kysymyksesi vastauksineen on nyt täällä. Laitoin asiasta myös yksityisviestiä, katsotko postiasi :slight_smile:

Tuoksulehtikaktus kukkii, kun on riittävän vanha. Mulla ei ole vielä kukkinut.

Tämä on aika huono kuva,sori,mut on vahva vartinen,tekee isoja liuskamaisia tummanvihreitä lehtiä,korkeutta kasvaa on jo nyt yli metrin luokkaa.Prismasta pelastin nimellä"kasvi mix"mikähän voisi olla kyseessä?

Mä olen tosi huono viherkasveissa, mutta tuo näyttää mun silmääni liuska-aralialta.

Tarkemmin sanottuna siroliuska- aralia

Tässä on vain lehdet niin isot että olisiko Jättiliuska-aralia=)Veikkaisin itse ainakin niin.Kiitos kuitenkin tunnistuksesta!=)