Tunturihärkki tuo taitaa olla. Tuossa son porukojen pihan perällä kasvanu niin kauan ku muistan
On kaunis
Tunnistaako kukaan tätä? Jotenkin minusta tuntuu, että minun pitäisi tietää (muistaa) mikä tämä on, mutta en vaan saa mieleen. Käsittääkseni on luonnonkasvi. Noin 40-50 cm korkea. Kukkii juuri nyt.
Merikohokki
Kiitos Kurppa, aika lähelle taitaa mennä. Ei ihan ole noin matala kuin googlehauissa näytti…mutta on varmastikin joku kohokki. Eli en siis tiennyt, luulin vain muistavani
Lisähakemisella löytyi nurmikohokki, joka on identtinen kaksonen. Kiitos ohjauksesta oikealle tielle!
Mun kohokkikylvöissä on nyt jotain hämärää: parissa purkissa on paljon pyöreämmät lehdet ja kasvutapa on jäykempi ja lyhyempiäkin taimet ovat, muuten lehdet ovat täysin samanväriset ja nahkeat. Jotain vaaleanpunaista kohokkia olen siis laittanut, mahtaako kaikki olla kuitenkaan samaa?
Tunnistusapua kaivataan.Mikä mahtaa olla tämä kasvi, löytyi mökin pihalta,melko kuivalta ja aurinkoiselta paikalta, Kannattaakohan siirtää omaan pihaan?
Pajuangervoksi ehdottaisin
Kiitos tunnistamisesta.Täytyypä miettiä,mihin sen laittaisi.
Millä koisolla voisi olla punaiset hedelmät ja valkoiset kukat. Kasvoi Ahvenanmaalla rantakalliolla.
oliko punakoison näköinen muuten paitsi valkoiset kukat? Olen joskus miettinyt onko sitä valkokukkaisena, olisi varmaan hieno.Koskaan en ole Ahvenanmaalla käynyt, enkä muuta osaa vastata tähän.
punakoison kukat voivat olla myös valkoiset
Juu punakoison näköinen muuten. Olen kyllä kuullut että kukat voivat olla myös valkoiset mutta en ole löytänyt varmistusta asialle. Varmaan siis punakoiso.
entä mustakoiso?
Mikä kasvi? Kasvaa mökin pihassa pienenä puskana, korkeutta noin 1 metri. En ole nähnyt tämän kukkivan.Lehdet ovat sahalaitaiset.
Vielä yksi tunnistettava. Mikä mahtaa olla? Näitä kasvoi runsaasti hakkuuaukealla.
eka on joku paju tai pajusukuinen, vesoo reippaasti varmaan kannosta.
toinen on joku pillike.
Kiitokset tiedoista.
Löysin tälläisen tienvarresta, olisiko joku kurjenpolvi tai vuokko? Vuöhyke 1b on kyseessä, tien penkka hiekkainen, metsänreuna.