Mikä kasvi?

Pohjansinivalvatti tuo on.

Mikä kasvi? Vihertää jo Helsingissä…

Sormustinkukka sanon myös minä!

Niin ja erittäin myrkyllinen.

Viime syksynä sain lahjaksi sipuleita ilman nimilappuja. Nyt on aurinkoisessa penkissä tullut näkyviin hauskoja punaisia pulleroita, joitten keskeltä änkeää samaan aikaan mielestäni kolme lehteä, joiden muoto on “kouramainen”. Sen enempää ei niistä vielä saa tolkkua. Punaisia ovat tässä vaiheessa ne lyhyet varret, jotka pullerosta on kasvaneet.

Semmoinen jännä, paksu punertava pullero tosiaan tuli ensin mullan pinnalle.

Kuvat ovat tosi huonoja, liikaa vissiinkin auringonpaistetta oli, ja kännykkä ja käyttäjä vanhanaikaisia :slight_smile:
Saiskohan näistä mitään tolkkua? Tai osaisiko joku selostuksen pohjalta arvailla, mikä kasvi sipuleistani on tulollaan?

Mun mielestä nuo voisi olla pioneja. 

Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka

Jalokiurunkannus pukkaa saman näköisenä juuri maasta, mutta ei sekään mikä sipulikasvi ole.

Mikä on tää kaunis köynnös?
https://puutarha.net/keskustelut/Uploads/Images/efa79b26-4411-4e3c-a61e-f462.jpg

Tää yksilö löytyy Epsanjan Benalmadenasta

on n 1 m korkea pensas eikä leviä Hangossa pihalla eli jättipalsami ei sovi kuvaan.

Ei munkaan silmään oo jättipalsami. Enkä osaa sanoa mikä ois.

Hienoa Valtsu ja kiitos paljon.
Pelastit päivämme kun saimme vastauksen minkä nimistä pensasta kollegani hake pihalleen :slight_smile:

Hei Valtsu ja toisetkin vastaajat,
Tuossa sivulla 37 oli puhetta sipuleista, joita syksyllä maahan laitoin ja punaisista pylleröistä, joita keväällä ilmaantui kukkapenkkiini.
Nyt täytyy kyllä sanoa teille, että olitte aivan oikeassa ja minä ihan mettässä. Viikot ovat nimittäin paljastaneet, että pylpyröitten joukossa oli särkynyttä sydäntä, kevätpikkusydäntä ja vielä ilmeisesti purppurapikkusydäntä. Ei ollut vuokkoja eikä pioneja :slight_smile:

Ihmettelyni aiheutti se, että sipuleita upottelin joka rakoon ja oletin juuri niiden kasvien nousevan heti keväällä. Viime vuoden alkukesällä minulla oli penkissä noita erilaisia sydämiä, mutta siirsin ne pois paljon ennen syksyä eikä niitä mielestäni pitänyt penkissä olla – siksi vänkäsin vastaan :slight_smile:

Sipuleista ei kasvanut mitään, mutta olen erittäin iloinen kaikista sydämistä ja kiittelen teidän kasvituntemustanne; kumarran suorastaan :wink: Kiitos, kiitos; olis vaan pitänyt uskoa.

Kyllä se oli sormustinkukka. Tuli komeat kukat! Kiitos kaikille teille!

Mikä lienee tämä?

Kiitos vastauksesta Nasty! Aika ihana ylläri takametsikön siimeksestä!

Hei
Siemenistä kylvämieni neilikoiden nimilaput ovat päässeet katoamaan… :slight_smile:
Osaako joku auttaa ja kertoa, mitä oheiset (mielestäni neilikat) ovat nimeltään?
Kiitos kaikille asiaa pähkäilleille ja mukavaa kesän jatkoa.

T: Eukki

Mikähän tämä on, ilmestynyt kukkapenkkiin

Mikä on soluttaunut kukkalaatikkoon…? Ihan hullun tutun näköinen vaan ei tule mieleen. Vieressä on Dahlia, ja röökejä. 

Haha :smiley:  No niinpä vain onkin. Nyt kyllä sain päivän parhaat naurut. :smiley: Voi tollo minua. Melkoinen aivopieru.