Noniin, katkaisin kukkavarren ja ei mitään nestettä tullut joten ei kai sit maitokello. Sitä tosin oon saanut pikku alun karvarilta eli siinä mielessä olis vaikka voinutki olla se.
Kuvasin Lensille katkaisemaani vartta kokonaisuudessaan, se kummiskin näyttää itse zoomaavan pelkästään siihen kukintolatvaan. Sanoi että todennäköisesti on ukonkello. Otin toisesta kulmasta Lensillä uudelleen ja harakankelloksi väitti. Ja jos en tietäis varmaksi ettei tää se ole niin voisin uskoakin koska kukkahan on ihan niinku harakankellolla.
Onpa hankalaa. Se että sillä oli maasta kiskastaessa paksu se maanpinnasta revennyt osa on ehkä varmin tuntomerkki nyt.
Joka lehtihangasta lähtee kukkavarsi. Näyttää avaavan kukkanuput ylhäältä alaspäin, ne on suuremmat mitä ylempänä ovat.
Tässä vielä kuva, huono sellanen kun yritin yhellä kädellä ottaa kuvan.
Tadaa, kaivauduin asian juureen ja sieltä löytyi vastaus. Kellokukkapuskan vieressä maassa oli nimikyltti “maitokello” . Mitään nestettä tosin varresta ei katkaistaessa tule.
Kasvaako maitokello tollasena puskana? Onko tää se?
on tietty mahdollista että oon sekoittanut nimikyltit ja kellokukkien taimet keskenään.
Nää kaikki tän penkin kellokukat on karvarin mulle kirjeessä sillon lähettämiä. Sekin on mahdollista et taimipusseissa ollut nimi oli eksynyt jo lähetysvaiheessa väärään pussiin
Muistelen et karvarilta maitokello sittemmin hävis.