Mikä kesäkukka?

Eivät ole pioniunikoita.

rikkaruohojako? Kylvin noihin kohtiin pioniunikkoa ja nyt ne ovat muuttuneet tuollaisiksi. :-o

Äkkiseltään näyttävät joltakin (rikka)tatarilta…

Samaa katselin , luulen että on ukontatar…rikkis tai voihan jonkun mielestä olla nätti,itse revin pois.

Mikä kumma on tämä taivaansininen kaunis ja niin ihmeellinen kukka?  tiputtaa kukkansa (…tai menee kiinni nuppuunsa) joka ainoa ilta, auringon laskiessa, ja taas hän avaa kauniit kukkansa joka ainoa aamu . Kukassa on melko pitkä varsiosa ja se on täynnä pieniä pitkulaisia lehtiä.
Mikä on hän???

Sinipellava?

Toinen kukka jota ihmettelen on tämä oranssinpunainen ja tosi pitkävartinen kukka. Kuka on hän???

Kiitos Kurppa! Mietin aamulla sitä pellavaksi, mutta olin niin epävarma ja nyt tuli varmuus. KIITOS!
(Googlasin myös sinipellavan ja ihan sama se on)

Oranssikeltano

Oi, että Kurppa ja Kyssäkaali KIITOS. Olette ihmeellisiä kukka-tietäjiä ja että vielä muistatte kaikki nimet kuin vettä vaan!

Kesäheinä, se keltano on kova leviämään. Totesin itse kun laitoin kukkapenkkiin päivänliljojen lähelle. Meinasi tukahduttaa ne kokonaan. Siirsin keltanot  likakaivojen ympärille, siellä kukkivat kauniisti.

Muurahaiset varmaan vielä kuljettavat siemeniä, kun taimia pukkaa pitkin pihaa.

Keväällä tuli kylvettyä vaikka mitä, mikähän tämä ihanuus mahtaa nyt sitten olla?

Silkkikukka?

Samaa mieltä, silkkikukka se on - esikasvatitko kun nyt jo kukkii?

Sammaa sorttia ko tääläki, satuk-a :-).

Tuohon pitäs tulla semmosia vaaleampiaki.

(Mie esikasvatin, on kukkinu jo useamman viikon ajan.)

no sultahan Saila mie tämän siemenet sain, enkä jaksanu nyt millään muistaa, että mikä tuon piti olla. Näytti niin hiivatin vaatimattomalle ja vähän huonostiki oon kohdellu ja nyt ku alko kukkimaan, niin olin ihan äimän käkenä, että mitä ihmettä täältä löytyykään :smiley: Mutta hieno on, kerään varmasti siemenet talteen ensi kesää varten :slight_smile:

Tämän piti pussin mukaan olla lääkärinkukka, muttei kyllä minusta sellaista ole?

Ei himskutti! Vastaan itselleni, että tämähän on se Merimalkolmia ja kopion kuvan oikeaan ketjuun…

No niin on. Nämäto lit aivan hauskoja uusia tuttavuuksia, tämä ja se silkkikukkaki.

Jälkimmäinen tukevavartinen ja tämä malkolmia rennompi taphaus. Mutta muuten pikkusinna niin samannäköset, että mie en erottannu, kumpi on kumpi :-O.