Mikä kesäkukka?

Siis mikäs oli tämän ihan tavallisen nimi, tämä hopeanhohtoinen vaalea? Ja samaan hengenvetoon, oletteko talvettanut, menisikö talven viherkasvina, pitäisikö/voisiko pistokkaita tai jotain ottaa?

Hopeaputous, yksivuotisena olen kasvatellut.

olen talveuttanut viileässä ja valoisassa.aika helppo.minä otin pistokkaat vasta keväällä.tekee aikaisin keväällä uusia versoja.

Hyvä, kiitos :slight_smile: Noin muutenkin näyttää aika leviäväiseltä, on versoillaan juurtunut viereisen ruukun multaan. Täytyy kokeilla…kuinka viileässä?

Minen muista tän nimeä ja siemenpussikin on niin hyvässä tallessa etten löyä sitä

Convolvulus, kirjokierto. Upea :slight_smile:

Miikos oli nopea!! Ajattelin, että kerrankin tiedän jonkun… Mulla on tuota sinisenä ja punaisena.

Se se oli, mulla tuli vaan keskipäivän kukka mieleen :slight_smile: Kiitos Miikos, tuo on nyt pari kukkaa aukassu, laitan sit toisen kuvan ku se on täynä kukkia (jos on)

Ihania kasveja kerrassaan.

Meilläpäin paukkupensas

mikä keltainen kasvi?

entä mikä on tämä roikkuvaköynnös, jossa on ihan olemattomat vihreät kukinnot?

Onko tämä nyt riippapetunia, miljoonakello, japaninkello vai surfinia? Pystyykö kuvasta määrittelemään tarkemmin. En ole koskaan erottanut näitä muuten toisistaan kuin, että petunialla on ilmeisesti isommat lehdet ja kukinnat kuin muilla? Tämä valkoinen tekee runsaasti siemeniä ja ajattelin, että olisi mukava kirjoittaa siemenpussin kylkeen oikea nimi .

Surfinia, eli riippupetunia? Siemenistä saattaa tulla mitä väriä vaan.

Kiitos Kurpalle tunnistuksesta. Yllätysväritys ei kyllä kuulunut suunnitelmiin ollenkaan, olin niin tyytyväinen siemeniä kerätessäni, että saan jatkossakin valkoisia amppeleita.

tiinatonttu,minä muistelisin että tuo sinun kukkasi olisi nappiputous,mutta en löydä sillä nimellä googlesta mitään!ehkä joku kauppanimike!

Surfinia lajikkeet lisätään yleisemmin pistokkaista, ota latva sisälle juurtumaan.

Osaisiko joku sanoa seuraavien tunnusmerkkien perusteella, mikä kasvi on kyseessä?

N. 60 cm korkea, pensaanomainen. “Hedelmä” naisen nyrkkiä pienempi, vihreä, “piikikäs”. Piikit eivät teräviä, nekin vihreitä. Sisällä ruskeita, n 5mm ja 2-3mm paksuja siemeniä järjestäytyneenä kuten maissin tähkässä. Keltainen kukka torvimainen.

taitaapi olla datura.

Saisiko aloittelija apua…tämän korkeavartisen kaunottaren tunnistamiseksi?