Mikä kesäkukka?

Kultapallo

Olipas nopeaa! Kiitos paljon!!

Kultapallo on perenna:)

Havina, kiitos myös tästä aiheellisesta vahvistuksesta. Epäily oli vahva mutta enhän ollut varma. :slight_smile:

Hei!

Minä en nyt saa millään päähäni mikä Lobelia tuo nyt olikaan. Ostin sen keväällä kokeeksi ja kiinnyin kovasti. Nyt en löydä sille enää nimeä.

Siis taivaansininen kukka, jossa terälehdet lobeliamaisesti viiteen suuntaan, mutta kukan terälehdet ovat todella pitkät ja kapeahkot. Kukka on vähän hämähäkkimäinen (mieleeni tulee kukasta sana ‘perhoslobelia’, mutta ei se ole sen nimi).

Kasvin varsi on heinämäinen ja korkea. Kasvi voisi sopia amppeliinkin, mutta minulla se on kasvanut ihan maassa muiden kesäkukkien keskellä, niihin tukeutuen. Jotenkin olen kaiken kesää mieltänyt, että kasvin nimi oli heinälobelia, mutta nyt en löydä netistä mitään sen nimistä. Keväällä, kun ostin kasvin, löysin sen netistäkin - silloin muistin vielä nimen.

Olisi mukava saada kasville nimi. Pitää tutkailla löydänkö kuvia, jollei kukaan tunnista kasvia näistä surkeista sanallisista tuntomerkeistä.

Help!

Nobile

Nobile, olet varmaan googlen kuvahaulla koittanut, tulisiko siellä tutunoloista lobeliaa vastaan, monenmoisiapas niitä onkin:)

Joo olen Inki. Ei vain osunut silmään, vaikka sivukaupalla katselin kuvia, nuottaruohoja myöten…

Lobelioita taisi olla jotain 350 lajia, ja vielä erilaiset viljlylajikkeet päälle…

Nobile

Olisko tähtilobelia?

Tähtilobelia minullekin tuli mieleeni…

Bumblelle papukaijamerkki ja 1000 pistettä! Ja suuri kiitos!

Aina täällä joku sen keksii, vaikka kuinka pölhöt tuntomerkit antaa. :slight_smile:
Zairallekin tuli sepustuksistani ihan oikea kasvi heti mieleen (ja mulle ei vaan tullut).

Nobile kiittää ja kumartaa

Mikä tämän kesäkukan virallinen oikea nimi on? Tykkäsin siitä valtavasti ja otin siemeniä talteenkin.

Jalomarja, ei mitään tietoa lajista, mutta ihana! Siemenet kyllä kelpaisi,laitan huomenissa yv:n!

Mulla tuli tota puhtaan keltasena ja oranssina kesäkukkasekotuksesta toissakesänä ja tänä kesänä se oli kylvääntynyt itsestään.En muista nimeä enkä muista oonko sitä tiennytkään, mutta muistaakseni vaatii auringonpaistetta että pysyy auki.

Olisiko tähtisilmä, osteospermum?

Inki, niin minä muistan myyjän sanoneen mutta ajattelin, että olisiko sillä jokin muukin nimi.

Noitahan on ollut iät päivät liilana ja valkoisena.

Jalomarja, sääkukkana sitä varmaan ennen myytiin? Ainakin joku kuukkelin hakutulos sanoo niin…

Irsa; laita cvain yksäriä, niin saat siemeniä. En niitä kauhiasti kerännyt mutta kyllä sinulle liikenee.

Jalomarja,ihan kohta,eilen unohdin kokonaan:D!

Kolokvintti tai arpuusi on tuo tiinatontun kysymä keltainen kasvi 19. elokuuta.

Inki; eikö sääkukka ole erilainen? Mun mielestäni se on matalampi ja vähän rönsyävä ja minulla on ollut joskus niitäkin.