Mikä kesäkukka?

Ahaa siis nuput tulee vasta elokuussa, minä jo ihmettelin, että rikkaruohoako minä taas kasvatan, että onko pussissa ollut jotain aivan muuta…on se varmaan sitten joku asteri uskon niin. Ensi vuonna sitten kyllä säästän pussit, josko jotain kylvän. Laitoin tuonne punapäivänkakkaraosioon kysymyksiä, mutta ei ainakaan vielä ole tullut vastauksia, kun olen ihan hädissäni niiden taimien kanssa. Osaisiko joku teistä vastata minulle sinne?

Värmland, kannattaa ehdottomasti säästää siemenpussit, tulet huomaamaa sen myöhemmin. Niistä näkee just sen milloin kukinta odotettavissa ja muitakin tietoja ja varsinkin jos sattuu unohtamaan kasvin nimen;)

Ite olen säilytelly tyhjiäkin spusseja,jos haluaa tulevina vuosina just samaa kylvää. Nytkin on laatikollinen kaikenmaailman spusseja tallessa, sekä tyhjiä, täysiä että vajaita.

Asteriksi veikkaisin kasviasi. Itellä kasvamassa kiinanasteria ja näyttää samanlaiselta, nuppuja ei vielä taida olla, kukkii siis loppukesästä ja senkin tiedon saa siitä spussista:)

Hyvää kesänjatkoa ja kasvatusintoa edelleen!

Joo kyllä todella säästän seuraavaksi ne pussit! Mielenkiinnolla odottelen kukkia tuohon Asteriini! Kiitos kaikille vastauksista!

Ystävättäreni kysyi minulta, mikä kesäkukka tämä on. Oli ostanut, mutta ei muista nimeä. Mulla ei oo hajuakaan, mikä tämän nimi on, koska tämmöistä kaunotarta minulla ei oo koskaan ollut. Ystävättäreni täti oli tuota kukkaa ihastellut ja kysynyt nimeä ja hänen mukaansa tuota on kasvanut jossain ihan luonnossakin. Vaikee uskoa. Mutta antakaa te viisaat nyt tälle sinililalle kukalle nimi, on varmaan ihan helppo. Orvokin tunnistan.

Lumihiutale :slight_smile:

Samaa olin kirjottamassa,lumihiutale, sutera cordata. Kukkatalo kutsuu noita värillisiä jollain toisella nimellä,en nyt muista millä.

Mutta eihän lumihiutaleella ole noin suuria, paksuja ja sahalaitaisia lehtiä?! En ihan heti usko, et hän olisi lumihiutale…Kui kukatki on noi ryppäissä ja tolleen erilailla?

-vai onkse sittenki vaa lumihiutale… Kui toi näyttää nii erilaiselt.

Uskottava se sit o. Kiitos vaan hortonomit!

Mikähän kukka tämä on, kukkakaupan myyjä ei tiennyt nimeä. Kukka tuoksuu hiukan.

Jalokello?

Niinpä näyttäisi olevan, kiitos!

Ei ole kesäkukka. Meillä on sama jo kuudetta vuotta. Kukkii aika myöhään.

Mikäs kukka mahtaa olla kyseessä: n.60cm korkea, valkoiset suuret kukat. Kukkien ulkonäkö päivänkakkaramainen, mutta paljon elegantimpi. Siemenet pehmeän pajunkissan tyyppisen karvan peittämiä. Siemen on tarkkaan katsottuna pinnalta, kuin kalanruotoletti.

Olisko kosmos ?

Mietin kyllä kosmosta, mutta musta tuntuu, että siinä ois ollu terävä terälehden kärki. Eikö kosmoksessa ole semmonen vähän länttä pää? Tai ainakin kaikissa omissa ollu, ja googlella. Onko siinä tuommoset hassut siemenet? Mitä oon ite kylväny, nii en muista että oisin mitään karvapalloja maahan nakellu. No tiijä häntä. Kylvän ne keväällä, ja katon mitä tullee.

Nyt ois vähän kuvia tarjolla tuohon kesäkukkaan, mitä kyselin aikaisemmin tässä ketjussa. Siemenet ovat melko suuria, kuvan siemenien aluspaperin rivit ovat normaalin kirjoituspaperin rivejä. Jos joku tunnistaisi, kun siemenet ja sirkkalehdet on tuoreessa muistissa. 

Siemeniä

Sirkkalehdet. Iti pimeässä, 2 vrk. Nahkeat lehdet, melko jämäkät.

veikkaan kehäkukkia?

Mulla on kehäkukan siemenet semmosia kovia koukeroita, niinku kuivuneita toukkia. Eli ei natsaa yhteen.

juuh,niin onkii:)koukeroita.

no jotain ne on,en tiedä?

vois olla helpompaa jos odottaisit vielä seuraavien lehtien tuloon asti.

No ekat oikeiden lehtien nykyt nuissa jo näkyy (ei kuvassa kylläkään kuvakulman takia), ja tuossa yhdessä kummallisesti varressakin. Varmaan loppuviikosta tulee ekat lehdet näkyviin. Mutta ei sitä tiijä, jos joku tunnistais jo nyt. Vaikea arvoitus…