Mikä kesäkukka?

Kiitos Kurpitsa. Minä olin jo antanut periksi niiden kanssa, odottelin niitä paljon aikaisemmin.

Mikäs itsekseen kylväytyvä kesäkukka se sitten tällainen on? Sain sitä tutulta, joka oli sitä viime kesänä pussillisen kylvänyt, ja nyt sitä oli puoli pellollista.

Keltasauramo

Ei ole se, kun lehdet ovat ihan erilaiset. Eikä kukinta-aikakaan täsmää. Nämä ovat nyt juuri aloittelemassa kukintaansa.

No, sitten täytynee vaihtaa keltapäivänkakkaraksi…;))

No sehän se tietysti onkin. Luulin sitä perennaksi, niin kuin tavallinenkin, mutta kuukkeli kertoi sen olevan yksivuotinen. Kiva juttu, nyt mulla on sitten molemmat! (Jos siis suostuu täälläkin kylväytymään)

Äiti pyysi kysymään teiltä penttiläisiltä, että mikäköhän kesäkukka kasvaa meidän kaupungin istutuksissa. Hän ihastui siihen kovasti ja haluaisi tietää mikä on kyseessä.

Se ei ole daaliaa, katsoin jo. Mutta mitä?

Koko penkki...

Vähän lähempää...

Ja ihan läheltä...

Joku päivänhattu se varmaankin on, mutta en kyllä osaa lajiketta sanoa - lehti ja kukan keskusta ovat ‘päivänhattuisia’:slight_smile:

Googletin Inki sinun ehdottamaa päivänhattua (Rudbeckia) ja täytyy sanoa, että taisit osua oikeaan! Jokin kerrottu lajike päivänhatusta tuo on. Jatkan lajikkeen etsimistä - kiitti avusta=)

Tuolla toisen foorumin puolella tunnistettiin, että kyseessä

Rudbeckia hirta var. pulcherrima ‘Prairie Sun’

Onko tämä joku kesäkukka vai liekkö joku rikkakukka,penkin kulmalla niitä on aika paljon.

Valkoailakki?

Voisi olla myös yksinkertainen rohtosuopayrtti. Mulla sellainen näyttää ihan tuolta.

Kiitos sailasi,sillänimellä löytyi,sama on joita mullakkin on .

Mikähän tämän rehun nimi on? Ja onkos tää kesäkukka, vai saisko talvehtimaan?

nanikka,sinitulitorvi.aivan mahtava haudalla reunuskukkana.minulla oli valkoisena ja ne oi vielä tosi hyvässä kunnossa.parikertaa olen yrittänyt talveuttaa,mutta en ole onnistunut!siis ainakin minulle kesäkukka!

Kiitos, iesteri. Kokeilen talvettaa, ainahan kannattaa kokeilla.

Tunnistaako joku kuvan kesäkukan? Tämä on varmaan joku ihan tavallinen, mutta nimeä en tiedä, kasvi on saatu lahjaksi. Violetit kellot ovat samaa kokoa kuin harakankellolla. Lehdet ovat pyöreitä ja sahalaitaisia ja pieniä kooltaan. Isoimmatkin lehdet ovat kymmenen sentin kolikkoa pienempiä.

Morsiuskello?

Täytyy olla morsiuskello. Googlasin kuvia, ja lehdet ovat kyllä ihan samanlaiset. Monissa kuvissa kukat olivat kyllä mielestäni tähtimäiset ennemmin kuin kellomaiset, mutta ei anneta sen häiritä. :slight_smile: Kiitos avusta!