Mikä kesäkukka?

Railin kukalle voisin ehdottaa nimeksi kirjokakkaraa.Olen tuollaista joskus itsekin kasvatellut.

Kiitos tiedosta, otankin siemenet sitten talteen niin saan ensikesäksi useamman kukan ,nyt on vain tuo yksi

Onko tässä tomaatin ja heliotroopin välissä kitavaula, Asarina antirrhinifolia? Viime vuonna ei ehtinyt itää, olen kai epähuomiossa uusiokäyttänyt mullan ; ). Murattimaiset lehdet kuuluvat sille.

Mulle täysin outo kukka .Nätti on kukka mutta mikä kukka.

Tyhmä kysymys amatööriltä surullinen, mutta onko tämä jokin kukka vai rikkaruoho? Korkeus noin 80-100cm. Istutin noin viittä eri siemenlajia (kosmoskukka, ruiskukka, jotain punaista ruiskukan näköistä...) suoraan hiekkapitoiseen penkkiin keväällä ja oikeastaan vain tätä kasvaa koko penkistä, vaikka kasteltuakin on tullut säännöllisesti. En ole poiskaan uskaltanut kiskoa, kun en ollut varma, että oliko tämä joku istutetuista kukista. Viime kesänä täällä ei tuollaista kasvanut. Masennus iskee.. Vanhassa kodissa sain sentään ruiskukat kukkimaan ja vielä vähemmällä hoidolla. no-jaa

jauhosavikka? tms.

Jauhosavikka on, siis rikkaruoho.

Niin arvelinkin, että joku rikkaruoho on kyseessä. :frowning: Kiitos vastauksista. Täytyy kiskoa pois ja toivoa parempaa kukkaonnea ensi vuonna. Kosmoskukkia esikasvatin, mutta ei ne tainneet enää penkissä elää. :frowning:

Nytpä lykkäsi miettimisen paikan. Keväällä luulin laittaneeni Miljoonakellon siemeniä multaan. Hitaasti nousi pari taimea, jotka kituliaasti on päässet tähän vaiheeseen. Voiko joku arvata/ tietää mikä kasvi tästä joskus tulee.? Ei ainakaan tämän kesän kukkaloistoa lisää.

Clarkia voisi olla Raili-45:n kasvi (esim. C. unguiculata). Kiivi voisi taas olla vuokkisin laji.

KIITOS ! Kuukeloin tuolla nimellä ja näyttää aivan samalta kukkaselta,pitäkin ottaa siemenet talteen kun on vain tuo yksi ja ainoa kukka.

No, mistähän se olisi tuohon muklahtanut? Eikös kiiwi tarvitse kylmäkäsittelyn? Nuo on ollut sisällä koko ajan..ihmetys

onko jollain kuvia kiiwistä? en osaa löytää taimien kuvia tai koko kasvin.

Kiiviä (Actinidia chinenis) kylvin itse aikoinaan sisäkasviksi semmoisenaan multaan. Itäminen kesti kylläkin todella pitkään ennenkuin taimia tuli. Lopulta köynnökset peittivät koko olohuoneen ikkunan. Dioja kyllä löytyisi.

Minun kiivi on tämännäköinen.

Nuo lehdet on tuossa aika "vadelmamaisia". Nämä on melko vaaleita ja ei noin syväuurteisia.. piti siis käydä vielä hakemassa ruukku ja tässä vieressä töllätä sitä. Latva siis läheltä tän näköinen, ei näy punertavaa väriä.

Pienemmän lehden lähikuva.. tässä kyllä näyttää nuo uurteet syvemmiltä, kuin mitä ovat..

Sitten vielä isompi lehti, tämä on kupara melkoisesti..

Vuokkis, ainakin puutarha.netin vanhoissa keskusteluissa on laittamiani kiivin kuvia.

Älä leikkaa kiiviä keväällä, se vuotaa kovasti.

No olipas hienot kuvat! Siitä siis tulee iso köynnös? No ei se kyllä sitten ole minun kasvi. Ei voi mihinkään laitta… mmm… jos sen joku haluaisi?

Mikä hän on? Yritin tyttären kameralla ottaa kuvaa tästä kukkijasta, en vaan osaa sitä oikein käyttää. Koko eilisen päivän arvuuttelin ja tänä aamuna tuli mieleen, että voisko hän olla sen leijonankidan nuppuja, jota kylvin, mutta en ole nähnyt?

Siltähän se näyttää.