Jos tuo ei nokkosen lehti kuuluu tuolle kukalle, ei se kyllä liene sittenkään apinankukka - ainakin minun apinoitteni lehdet olivat erilaisia, eivät noin liuskaisia… Sen sijaan en kyllä yhtään osaa ehdottaa mikä se sitten voisi olla, kukka näyttää niin apinankukalta8]
Apinankukka kylväytyy kyllä itsellään, meilläkin oli keväällä vähän joka puolella. Ei taida tuo luiskainen lehti kuulua apinalle.
Joo, kävin tarkistamassa, ei ollut tuo liuskalehtinen tuon kukan lehti. Tällä oli sellainen pyöreähkö lehti, vähän koivunlehden mallinen. Hyvä tietää, että kylväytyy itsekseen, pitääpä kerätä siemenet talteen ja heitellä johonkin sopivaan paikkaan.
Mikäs kukka se sitten tämä on?
Joltain palsamilta se näyttää.
Pirkkiksen kukka on vanhanajan huonepalsami. Äiti kasvatti sitä ikkunalla. Se olikin muuten kaunis kasvi. Mistäköhän nykyisin voisi noita siemeniä hommata.
En muista yhtään, mistä olen ne saanut tai tilannut. Löydänkö tietojakaan, mutta jos löydän, ilmoitan kyllä.
Kyllä melkeinpä kaikissa liikkeissä, missä on hiukankaan isommat siemenvalikoimat, löytyy myös palsamia. Ja latvomalla taimet jo pieninä niistä tulee jykeviä ja monihaaraisia. Vaativat tietysti kunnon lannoitustakin.
Seemnemaailmassa on tälläkin hetkellä listoilla 6 erilaista.
pirkkis,tuo yksi keltainen kukka on kesäpäivänhattu,tuli varmaan minun lähettämien taimien kanssa!se hennompi voisi olla syyskaunosilmä,mutta jostain syystä hento vartinen???
Mitähän kesäkukkaa tulin kylväneeksi?
perhoskukka,nanikka!
Kiitos, iesteri. Muistelinkin, että joku eläin siinä nimessä oli.
Hei!
Osaisiko ketään kertoa mikä nimeltänsä tuo valkoinen kukka, jossa kukat tuollaisia kellomaisia? Tyttö laittoi jonkun siemenen maahan keväällä ja tämmöinen siitä nousi...
Sormustinkukka
Kiitos!
Sofiina2, laitoin sinulle yksityisviestin, katsopa postisi
Mikähän kukka olis tämä ,on yksi ainoa kukka,kai jostain siemenkirjeestä tullut yksi siemen sekaan.aamulla kukka on näin ja päivällä aukea on kuin päivänkakkara mut ei taida silti olla.
Mikäs kesäkukka, köynnöstävä sellainen tämä mahtaa olla? En tarkoita krassia.
Koruköynnös Eccerocarpus scaber.