Satues, siinäkin on liian pyöreäpäiset lehdet. Toisekseen, siinä on joinakin vuosina noin 25 -30 -senttiset varret.
Keväällä kylvämistäni kivikkokasvien siemenistä sain tämänkin kauniin kukkasen. Arvelisin sen olevan sinipellava , vai onko? Perennako vai yksivuotinen?
Sinipellavalta näyttää. Hyvin se talvehtii ja vauvojakin tekee helposti, muttei riesaksi. Kukkii kauan.
Kiitos, Kurpitsa tiedoista.Kyllä tuon mieluusti antaa hieman lisääntyäkin.Sain siitä siemenseoksesta vain tuon yhden kasvin, joka juuri aloittee kukintaansa.
Mikähän maksaruoho tämä on? Kasvaa sammaleen joukossa kalliolla ja nurmikolla.
tässä kuva:
Keltamaksaruoho
Kysymys on esitetty 10. heinäkuuta 2007, vähältä piti etten itsekin vastannut siihen. Nyt on sentään saatu alkuperäinen päivämäärä siirrettyihin viesteihin, vaan monikohan kiinnittää niihin huomiota.
Ohhoh, niinpä näkyy. Minäkin kävin aikani tuota miettimässä, en kuitenkaan vastannut. Onneksi, eipä varmaan ole kysyjäkään enää kuulolla. Mutta on oikeasti hyvä että alkuperäinen päivämäärä näkyy.
Tämä kasvaa kuivassa rinteessä, nimeä kaipaisin.
Ennennäkemätön !
Keltarikko,saxifraga juniperifolia. Tätä tulee usein salamatkustajana muiden kasvien ruukuissa.
Mikä tämä kiviikokasvi mahtaa olla? OLen saanut sen vaihtarina joltakin penttiläiseltä pari vuotta sitten, huomautuksella että leviää. Ja leviääkin mutta ei haittaa. Nimeä kuitenkin olisin vailla. Kukka on pieni valkoinen
Valkomaksaruoho?
Voisi olla Sedum hispanicum, espanjanmaksaruoho. Kukkinut kasvi kuolee, mutta siementää hyvin. Olen antanut sille lempinimen vaeltava maksaruoho, koskaan ei tiedä mistä sitä löytyy. Helppo perata pois.
Mikä kasvi tämä on? Onko kenties isomaksaruoho tai jokin muu maksaruoho? Kasvaa ainakin 30 senttiä korkeaksi, ja muistini mukaan siinä on vaalean kerman värinen kukinto.
Siltäpä näyttää.
No hyvä, kiitos. Siksi varmistin asiaa kun olen tätä viemässä taimienvaihtopäiville, ja etukäteen vähän ilmottelin mitä vien... En vie siis sikaa säkissä
Onkohan tämä jokin mehitähti?
Se on ruusujuuri
Kiitos vastauksesta!