Mikä kivikkokasvi?

Rhodiola rosea, Pohjanruusujuuri, 20 cm, kellertävät kukinnot kesäkuussa, muodostaa kauniin mättään. Lehdistö vahamainen siniharmaa.

Kiitos tarkennuksesta!

Ruusujuuri on pohjolan ginsen!

Ostin keväällä pussin kivikkokukkaseosta ja varmaan kaikki siemenet ovat itäneet. Ongelmana on vain se, että en tiedä, mitä kasvit ovat.

Olen tunnistanut jonkin neilikan, jonkin mintun tuoksuisen (mikö lie), rönsyleimu.

Oletteko te tilanneet tällasta siemenpussia ja mitä kasveja ne sisältävät?

Valitettavasti pussissa ei lukenut sisltöä, eikä nettisivuillakaan ole mainittu lajikkeita.

Kiitos etukäteen vastauksistanne.

Profiili 138065, kävisitkö laittamassa itsellesi nimimerkin. Se kuuluisi tehdä aina ihan ensiksi - sitten keskustelemaan

olin valitettavasti kirjautuneena vanhoilla tunnuksilla, joten nyt olen oikeilla tunnuksilla.

Toistan nyt kysymykseni, sillä aamulla laitoin tämän viestin vahingoissa nimettömänä.

Ostin keväällä pussin kivikkokukkaseosta ja varmaan kaikki siemenet ovat itäneet. Ongelmana on vain se, että en tiedä, mitä kasvit ovat.

Olen tunnistanut jonkin neilikan, jonkin mintun tuoksuisen (mikö lie), rönsyleimu.

Oletteko te tilanneet tällasta siemenpussia ja mitä kasveja ne sisältävät?

Valitettavasti pussissa ei lukenut sisltöä, eikä nettisivuillakaan ole mainittu lajikkeita.

Kiitos etukäteen vastauksistanne.

Saatko kuvia otettua ja laitettua näytille? Sitten voisivat osaavat tunnistella.

no voin ottaa vaikka illalla, kunhan tästä kotiudun.

kokeilen laittaa nyt kuvan tänne, toivottavasti kuvasta saa selvää.

kokeilen vielä, jos joku vastaisi kysymyksiini.

Onpa paljon tunnistettavia kivikkokasvien taimia…olen kyllä ihan uuno niiden suhteen, toivottavasti joku asiantuntevampi keksii edes jollekin niistä nimen :slight_smile:

tässä päivitetyt kuvat

Voi hyvät hyssykät, miten hyvin ovatkaan itäneet. Entäs, jos laittaisit niitä vähän omiin astioihinsa, niin erottaisi, mikä varsi ja mikä lehti kuuluu millekin?

tarkoitus on, kunhan kaiken kiireen keskellä ehdin…

Heips, minulla on jälleen kerran serkultani saatu tällainen kuvassa kukkivana oleva kirjavalehtinen kasvi, jonka epäilen jonkinsortin rikoksi? Onko tämä rikko ja jos on niin mikä niistä....tunnistaako joku ?

Kiitos viisaille hymy

Kirjavalehtinen muoto varjorikosta tai posliinirikosta. En tiedä heidän eroaan.

Posliinirikko, sanon minä.

Posliinirikkona ainakin minulle myytiin, Saxifraga urbium ''Variegata''

En kyllä ole varma, että onko tämä edes kivikkokasvi, mutta jos joku muu tietäisi kuka hän on.