Mikä kurjenpolvi?

Ei kellään olisi sanomista tuohon mun rehuun? Se väri on silmiinpistävän kirkas, pomppaa suorastaan silmille muutaman metrin päästä.

kaikki muut tuntomerkit sopivat G. psilostemumiin, paitsi kukinta-aika?

Kiits, kibu. Käyn kattomassa kuvia.

Minusta Miikoksen kurjenpolvi muistuttaa eniten Geranium sylvaticumia, voisi olla joku hybridi vaikka.

Eikö G. psilostemumilla ole lehti vähän eri näköinen? Kolmeen kertaan sormilehdykkäinen?

Lehtiä en ehtinyt vielä vertailla. Kukan terälehdet on kuin G.sylvaticumissa.

pihalla haahuillessa juohtui mieleen, olisiko ojakurjenpolvi?

Nyt ollaan todella liki Kävin katselemassa tuosta kuvia ja ryntäsin sen jälkeen katsomassa tuota omaa. Pareittain ovat nuo kukat mitkä tällä hetkellä ovat auki, keskeltä vaalea/valkoinen. Pitää vielä tarkemmin katsoa nuo ns. kukkavarressa olevat lehdykät.

Ja ihmettelen suuresti yleensäkin mistä tuo on tullut, hatara muistikuva kertoo, että ehkä 2007 taimivaihdosta tai ojanpenkalta... naurua

Kukkiiko ojakurjenpolvikin näin aikaisin?

meillä parhaillaan

Kyläkurjenpolvikin voi olla kasvupaikasta riippuen monen värinen. Kylmäkäsittelystä puheen ollen jotkut sortit innostuvat putkahtamaan esiin metsäpalon jälkeen.

Tuo yks kasvi ei mun mielestä kyllä ole kanadanvuokkokaan.

net ovat huhtakurjenpolvia jotka putkahtavat?

Mä nyt paukutan tähän vielä pari kuvaa... Salamalla otettu, väri sinnepäin mitä on oikeesti.

Lehdistö

Kukkavarren lehdistöä

Ota Miikos vielä yksi kuva koko kasvista. Otin Geranium-kirjan jo yöpöydälle 8 ).

Kiva naurua Riittääkö tämmönen vai otanko vielä etäämmältä?

No jos kibulla G. palustre jo kukkii, niin kyllä mie pitäisin tapausta ratkaistuna.

Kaunis on hän, kuten muutkin kurjenpolvet.

Geranium-kirjani ( Birgitte Husted Bendtsen: Gardening with Hardy Geraniums)
väittää, että G. palustre kasvaa rönsyilevästi ja lamoavasti, lepäilee siis pitkin maan pintaa.
Samaten väittää sen kukkivan vasta keskikesällä. Tästä on hybridi G. Tidmarsh, väriä kuvataan
loistavaksi. Ehkä kasvi Suomen oloissa ei kasva aivan niin isoksi, vaan jaksaa pysyä pystyssä.

Näyttääkö tämä kurjenpolven pikkualulta?

Kyllä näyttää!