Mikä luonnonkasvi

Tässä vielä sitä nimetöntä kasvia luonnossa.

kasvaisko tuosta isona jokin matara, Galium?

Kibuvitsi, sinäpä sen sanoit! 10 pistettä! Sitähän tuo näyttää olevan. On kuulemma harvinainen rikkakasvi ja sitä esiintyy rannikolla ja Oulun seudulla TÄÄLTÄ löytyi tietoa. Kiitos kibuvitsi!

Mielenkiintoista!

Mikähän rikkakasvi mahtaa olla kyseessä?

Tätä kasvaa nurmikon seassa ihan älyttömästi. Näyttäisi viihtyvän etenkin varjoisilla (edit: ja kosteilla) pihan osilla.

Olisikohan niittyhumala?

Saattaapi hyvin ollakin, kiitos. Kukat ainakin näyttävät melko samanmoisilta. Minä olen sitä maahumalaksi luullut, viime viikonloppuna vasta huomasin, että lehdet on erimoiset.

Tällainen kasvaa tuolla rannassa, kiinnostaisi tietää kuka hän on?

Uskottaiskohan, että tässä on nousemassa RANTAKANANKAALI.

kanankaali joka tapauksessa…

Kiitos tunnistuksesta. Mulle aivan uusi tuttavuus tuo kanankaali :slight_smile:

Olen aina pitänyt tätä kasvia metsäorvokkina, onkos?

Toin sen metsästämme vuosia sitten ja joka vuosi kukkii kukkapenkissä.

Aho-orvokkina tätä pitäisin, jos sillä ei ole niitä ruusukelehtiä, kuten metsäorvokilla on.

Löysin tänään pihaltani, kukkamenkin reunasta tälläisen kauniin hopeansävyisen värityksen omaavan luonnonkasvin ilmeisesti. No kun kasvi oli kaunis kaikin tavoin niin laitoin sen purkkiin kieli ulkoa...Nyt en vaan ole löytänyt mistään tietoa että mikä kasvi mahtaisi olla kysessäno-jaa

Vai onko kyseessä ketohanhikki?

No, sehän se!

Taas tulee pähkäiltävää. Joku outo hyypiö on ilmestynyt norjanangervon alle. Veikkaan luonnonkasvia, mutta saattaapi olla muukin.

No? Eikö tule mitään mieleen?

mollis, tulee mieleen… rikkaruoho, nimi vain on hukassa - tekee varren päähän keltaisen mykerökukan.

Ei tule muuta kuin harjaneilikka. Vähän saman näköinen kuin raakin kuvissa harneilikka ketjussa.