Ulkona pidin ja hölmänä en ottanut sisälle talveksi. Kukki jollain pienillä kukilla mutta siitäkään en löydä yhtään kuvaan kun jäi toiseen koneeseen.
Satues! Selailin ihan huvikseni puutarhakirjaa tuossa ja kuvasi kaltaiset lehdet vähän vaikutti olevan kahdella puulla (joita molempia kasvaa kokeiluna Suomessa):
Humalapyökki
Valeakaasia
Sand , tuo valeakaasia näyttäisi kyllä lehdiltään samanlaiselta, sitä siellä Armeniassa kyllä olikin. Varmaan sitä, uskotaan niin…Kiitos !
Pikaista apua kaipaan! Aloin äsken repimään syreenipensaiden alta vuohenputkia ja yllätys yllätys sieltä löytyi 2 liljaa, akileija ja tällaista. Onko tämä jokin perenna vai luonnonkasvi? Tuollaisia isoja lehtiä vain maan pinnalla. Hommat kesken siihen asti kun tiedän mitä nuo ovat...
Samaa veikkaan!
Kiitos teille!! Sitä minäkin epäilin. Voi jösses niitä sitten on ihan vaan "muutama" Tästä tulikin taas isompi homma. Ei auta kuin lähtä tekemään jatkotoimenpiteitä. KIITOS vielä.
Moonlight, voiko tuo olla kielon lehti?
Moonlight, mietin lehtesi henkilöydeksi pärskäjuuren lapsosta.
Mikähän mahtaa tämä olla? Mökin piha-alue on tätä tulvillaan.
Jos on vuorikaunokki, niin ei mikään ihmekään että on tulvillaan?
Tai iltahelokki???
Vuorikaunokki.
Oi, no sit saa jäädä paikoilleen. On levinnyt jo autotien toiselle puolellekkin
Miksei toikaan leviä mulla? Mulla on yksi yksilö talon nurkalla. Kolmatta kesää.
Me kaivetaan koneella iso alue maata pois missä tota kasvaa. Olis kiva tietää mitä tuhoo.
Nanikka, olet liian siisti! Se ei kerkeä kypsytellä ja levitellä siemeniään.
Mitä hullua, meillä se leviää kuin rutto juurillaan joka niemeen ja notkoon. Ihan kamala väärässä paikassa ;-O
Meillä vuorikaunokkia on ja saakin olla, olen tälläillyt sitä sellaisiin paikkoiihn, joissa se saa rehvastella, eikä muuten karkeile kaikkialle.
Tässä mulla, jolla on viimoisen päälle kirjanpito kylvöistä, kaulailee kaksi tuntematonta tainta. Tuo hiukan tomaatin näköinen haisee voimakkaasti, aika pahalta. Voisiko olla datura? Varsi on tuollainen lilahtava ja karvainen, lehdet taas ihan sileät. Vasen saattaa olla vaikka lime. Tuskin punalatva, eikös ne näytä taimena vähän piharatamolta? Voi rähmä, tarkoitin punahattua....
Tässä toinen haisulitaimi, tunnistaako kukaan? Oletettavasti punahatun kanssa.