Kurjenjalka
Kiitos!
Tämmöinen kasvi leviää viljelypalstallani. Luulin aluksi salaatiksi mutta eipä oo sitä... Tietääkö kukaan?
Joku pioniunikko, jos tuota nuppuista kaveria meinaat. Yksivuotinen, siementää usein omatoimisestikin.
Jep, tuota nupullaan olevaa tarkoitin! Unikolta minusta näytti mutta oli niin oudon mehevä varsi :) Kiitos vastauksesta! Annan sen siis kukkia sopivassa nurkassa
Kyllähän mie tämän nimen olen ennen muistanut, vaan en enää
!
Aika laajat kasvustot tuossa kuivalla hiekkarinteellä ja mehiläiset tykkää
!
On mulla kuva lähemmältäkin , ...luokattoman huonoja vaan , laitan jos ei tällä onnistu !
Jos oikein näen niin taitaa olla joku maitikka.
Pääskynen , kangasmaitikki on hän , kiitos nimestä, itse olin väärillä jäljillä ![]()
Tälle kasville en löydä mistään nimeä. Kaunis on, vaikka rikkaruoho lieneekin. Tunnistaako joku? Katkaisin varren ja laitoin maljakkoon silmän iloksi. Mielestäni ei ole horsma.
.
Rantakukka ![]()
Niinpä onkin, kiitos Miikos. Olen tottunut näkemään rantakukan ihan erilaisena pöheikkönä ja olen rantakukan tuntenutkin, mutta tämä yksinäinen varsi hämäsi minut. No, nyt on yksi mietittävä vähemmän.
Mikä on tämä kaunotar nimeltään? Kasvaa nurmikolla, korkeutta noin viisi senttiä.
Jos pyydettäis piirtämään kukan kuva, se olisi luultavasti tällainen
Näyttäisi oleva punasolmukki, Spergularia rubra: Punasolmukki, Spergularia rubra - Kukkakasvit - LuontoPortti
Paulihoo, tuhannesti kiitoksia kun annoit kasville nimen. Ihan tuntematon oli tämä kasvi minulle, mutta nytpä tunnen. Kiitos vielä kerran.
Tällaiset kaksi löysin metsänurkkauksestamme. Mitähän ovat?
Tämä toinen näyttää kukkineenkin.
ensimmäinen vois olla kevätlinnunherne, ja toinen on talvikki, varmaankin sarjatalvikki.
Kiitos Bumble. Ai, että näin hienot kasvit. Niitähän täytyy alkaa vaalia ja merkata hyvin etteivät joudu tallatuksi.
Mielestäni tuo talvikki on nuokkutalvikki
Nuokkutalvikkihan se onkin, en tiedä mistä sain päähäni sen sarjatalvikin, en ole sellaista koskaan nähnytkään. Aina pitäs muistaa googlata ennenkun ehdottelee.
Ok, yhtä mieluisa sekin.