Mikä luonnonkasvi

Nonii, valtsu tiesi:w00t:.
Hieno!!

Kiitos taas valtsulle!

Mökin pihaamme tehtiin maan muokkausta ja nurmea ja mullan mukana tuli siemen tällaiseen kasviin, joka kasvoi ahkerasti peittäen koko piha-alueen. Kun en jaksanut kitkeä kerralla, tämä pääsi kasvamaan paikoin noin 70 cm korkeaksi ja kehittämään tällaiset “tähkät”. Maanrakennusfirman tekijä kertoi, että tämän kasvin siementä on suon pohjassa ja otollisissa olosuhteissa se alkaa itää. No, tämänhän oli kuuma kesä, joten ilmeisesti otolliset olosuhteet tälle kasville. Kuka osaa sanoa, mistä kasvista on kyse?

Tatar.  Rikkakasvi

Tällainen kasvi ilmestyi pihalleni kesällä. Varsi on täynnä piikkejä. Mikäköhän tämä on? Rikkakasvi vai naapurin pihalta levinnyt perenna? Ei näytä ihan rikkakasviltakaan.

Karviaisen alku.
Linnut levittää siemenistä.

Enpä olisi uskonut! Miten iso pöheikkö siitä tulee, jos en leikkaa sitä rungolliseksi? Täytyy varmaan siirtää joka tapauksessa toiseen paikkaan.

Päädyin siihen, että annan sen kasvaa pensaana, ja siirsin sitä juuri pari metriä, jotta on tilaa kasvaa. Se oli tehnyt jo yllättävän pitkät ja paksut juuret!

.

Lehdokiksi liian kapeat lehdet nousemassa. Soikkokaksikon nuoruusvaihetta en ole luonnoissa nähnyt. Mikä luonnon kasvi???

ylen sivuille on tänään nostettu uudelleen kysely joka oli jo aikaisemmin 18.6. ja jossa arvuutellaan 50 luonnonkasvia. vähän epäröiden rupesin sitä nyt sitten tekemään kun alkuviikolla en uskaltanut; muisti kun ei enää ole entisellään. siksipä olen oikeastaan aika ylpeä kun lopussa todetaan->
“Kaikki oikein! Tunnet luonnonkukat todella hyvin!”

Tässä YLEn haastava luonnonkukkatesti
 josta mai-lee puhui,  “Kesän kukkaloisto on parhaimmillaan: Kuinka hyvin sinä tunnet luonnonkukkia?
Haastavassa luonnonkukkatestissä on 50 tunnistettavaa kasvia. Testaa tietosi.”

En vielä sitä tehnyt koska aiheena on mulle haastava, mutta kokeilkaa.

Kaikki oikein! Tunnet luonnonkukat todella hyvin! :smiley:
Minun kouluaikaan ei tarvinnu kerätä ja prässätä kui muutama. Nekin vaan varmaan siks, että sai käsityksen kui se tehdään.

46 oikein.Minun ei oo tarvinnu kerätä kasveja oentuna,mutta vanhemmat sisarukset keräsivät.Siinä kilikilössä tais tarttua minunki päähän.
Toisaalta oli heleppo ku vaihtoehot oli heleppoja,pysty hyvinki päättelemään oikian vastauksen.

Ihan helppo. Kaikki oikein. Olen kerännyt kasveja kouluaikoina.
Ei ole vielä dementia pahemmin aivoja syöny.

Samoin, kaikki oikein

Olen tehnyt testin, oli 49 oikein, lähes täydellinen suoritus. Pakko myöntää etten joitain ilman vihjettä olisi muistanut.

Tätä kasvia ei ollut testissä, mikähän on? Luonnonkasvi kuitenkin?

Tuo voisi olla linnunkaali, tai oku muu saman tyylinen lajike.

mukulaleinikki?

Mitä nämä on. Metsänlaidassa kasvavat, alempi männyntaimien välissä.