Mikä mielestäsi kaunein kesäkukka ja miksi?

Kukkasia on niin paljon että tulee "kukkaähky" joskus.Mikä on ylitse muiden .
Rakastan pionia,se on ykkönen,mutta unikko,kaikessa siroudessaan saa hempeilemään,Siperianunikko,sirona ja hentona oranssina on uskomattoman kaunis.
Kaikki muut tulee aina silloin kauneimpina kun ne ovat kukassa.

Alkuperäinen kirjoittaja: Luponia

kaikki kukat ovat kauniita, mutta kyllä minun suosikki on tähän asti ollut tuttu kotoinen orvokki, kaikessa kirjavuudessaan.

Sain muutama vuosi sitten äidiltäni keijunmekon taimia. Ripustin ne amppeliin kuistille, ja jonkin ajan kuluttua ne alkoivatkin kukkia. Nuorisomme (silloin justiin murrosiässä) katsoi kukkia silmät pyöreinä ja joku sanoi melkeinpä lumoutuneella äänellä:"Miten mummo on voinut antaa sulle NOIN riettaan näköisen kukan?" Siitä lähtien kukka on meillä tunnettu nimellä rietas kukka, mutta yhtä kaikki se on mielestäni yksi kaikkein kauneimmista ja on jaksanut kukkia monena vuonna joulukuulle asti. Minua kun ei ole siunattu likaisella mielikuvituksella

Perhoskukka! Se näyttää, niinkuin olisi jostain fantasiakirjasta joku ihana mystinen kukka. Se saa vain hymyn huulille :slight_smile:

Olen aina tykännyt punavalkoisesta kerrotusta verenpisarasta - tosi kaunis alhaaltapäin katsottuna, varsinkin jos on amppelimallia. Oikea rimpsuhelma!

Orvokki. Pidän niistä tuoksun vuoksi, mutta ovat myös ensimmäinen kukka, jonka lapsuudestani muistan. Todella kauniita, ja siihen aikaan usein olivat väritykseltään kirjavia. 

Alkuperäinen kirjoittaja: J10013531012

En tiedä onko kaunein mutta eniten keväällä ilahduttaa kullero. Pioni ehkä kuitenkin kaunein.

Vaikea on valita mikä on kaunein. Sinivuokko, Kullero, Orvokki, Kehäkukkakin on ihan nätti. 

Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka

Kielo ja vanamo. Kielolla on hyvä tuoksu ja on kauniskin. Pikkuinen vanamo on niin pieni ja suloinen. Onneksi tontin vieressä metsäkaistaleella kasvaa vanamoita, joinakin kesänä tosi paljon.

Tähtitalvikki, aho-orvokki, ketunleipä, vanamo ym.  pienet sirot luonnon kukat. 
Lapsuudessa noita kukkia etittiin pitkin mehtiä ja ketoja. Joka kesä ne oli yhtä kauniita ja ihania yllätyksiä kun niitä löytyi tutuilta paikoilta. 
Vieläkin pysähdyn niitä ihailemaan kun kohille sattuu.

Virallisista kesäkukista nemesia, kohtalonkukaksikin kutsuttu, on ehkä eniten suosikkini.
En tiedä onko näyttävin tai kaunein, mutta ainakin erittäin helppo ja todella pitkään kukkiva.
Viime kesänä ostin sitä vaaleansinisenä ja se oli kyllä ihana.

Toinen ei myöskään niin kauheasti käytetty suosikkini on kesäkynttilä, eli gaura.

Muuten kyllä tykkään ihan melkein  kaikista kukista, mutta pari luonnonkukkaa mainitakseni suosikkeihin kuuluu kyllä talvikit, lehdokit, vanamo ja yllättäen suokukka. :smiley:

Minun on ihan mahdotonta sanoa mikä olisi kaunein, kaikki kukat on luonnon taideteoksia kun niitä katsoo tarkasti niin läheltä kuin kaukaa.
Yksi on oltava joka kesä ja se on daalia. 

Mahdoton valita kauneinta.
Luonnonkukat ehkä miullekin läheisempiä, kun niitä olen pienestä asti kerännyt ja ihaillut.

Pionit ja kärhöt.

Helpompi mun on luetella kukat mitä en osta ja mitä en toivo lahjaksikaan, ruusupekonia ja tulilatva . Kaikki muut menee no ehkä samettikukkiakaan en osta mutten sydämmestänikään inhoakkaan.

TOP 10  voisin luetella … Puupioni ja muut pionit, syysvuokot, kylmänkukat,sipulikukat ja niin edespäin.