Mikä näyttävä kasvi varjoon?

Mulla on kissus ja muratti hyvin varjossa.

Käväsin aamulla kodin terrassa ja sieltä matkaan tarttui hopeaköynnös, katotaan miten se menee…Jos se ei ole eläväinen niin koitetaan sitten kissusta tai murattia:)

Olen kuullut että muratissa on tuholaisia paljon, pitääkö paikkansa. Ja vielä se sanonta, että muratti tuo murheen ei ole vieä rohkaistanut minua ostamaan murattia…

Murattiin voi tosiaan tulla herkästi punkkeja. Riittävä suihkutus ja oikeat olosuhteet helpottaa.

viirivehka, traakkipuut, tuonenkielo, kissukset

Minäkin etsin kestäviä ja helppohoitoisia huonekasveja lisää. Nyt kolme Kliviaa, yksi Joulukaktus ja Ginseng. Nämä ovat oikeastaan kestävimpänä jääneet, kun välillä olen kuukaudenkin pois kotoa.

Minäkin keksin eilen illalla, että meillähän on ihan joutilas koukku katossa tuossa portaikon yläpuolella (siinä roikkuu nyt kynttelikkö eikä ole sellaisella paikalla, että kulkua estäisi). Siihenhän saisi näppärästi jonkin appelikasvin... broken heart Joten mietin myös, että mikähän tuohon sopisi?

Paikka on olohuoneessa, mutta useamman metrin päässä ikkunasta. Valonlähteinä normaalit huonevalot eteisessä ja olohuoneessa. Eli paikka on todellakin pimeä.

Edellä sanottujen lisäksi saniaiset tulevat vähällä valolla toimeen.

Kasi, kaktukset ovat varmaankin etsimiäsi helppoja ja palkitsevat vielä hoitamattomina kukkimalla.

Ulkona meillä pohjoispuolella kasvaa röyhytatar ja näyttää kyllä viihtyvän varjosta huolimatta. Tuo tataripenkki on monta metriä pitkä. Ainut kenkku haitta on ollut kasvaminen leveäksi ja sitten hankala. Nyt kokeillaan laittaa penkin ympärille köysi ettei pääse levähtämään.

Tässä kuvaa röyhytataripenkistä, jos osaan laittaa kuvaa kun täällä on kaikki muutettu monimutkaiseksi.

kuva

Kasille kuvaa helpoista sisäkukista.

kuva